NOUA FORMULĂ ESTE MAI BRUTALĂ, PILOTAJUL IMPLICĂ MAI MULT EFORT, MAŞINILE SUNT PROBABIL CELE MAI RAPIDE DIN ISTORIA COMPETIŢIEI. ŞI CELE MAI PUTERNICE DIN ULTIMII 30 DE ANI. DAR DESPRE ASTA VOM VORBI ÎN REVIEW-UL NOSTRU DIN WEEK-END, ACUM TRECEM ÎN REVISTĂ ACȚIUNEA DIN ZIUA A DOUA.
Ferrari pare la prima vedere să aibă motive de bucurie, Kimi Raikkonen încheind în vârf a doua zi de teste de pe circuitul de la Montmelo, cu cel mai bun rezultat de până acum al erei hibride. Postând un 1’20”960, campionul mondial din 2007 a fost marginal mai rapid decât Lewis Hamilton (1’20”983). Cu precizarea că rezultatul finlandezului a fost realizat cu pneuri soft, iar cel al britanicului cu super soft. Estimările privind diferenţa de performanţă dintre cele două compoziţii se învârt în jurul valorii de 0.6s/tur. Kimi a acoperit un total de 108 tururi la Barcelona, doar Kevin Magnussen(Haas) depăşindu-l la acest capitol, cu 119 tururi în dreptul său.
Max Verstappen a completat un “podium” imaginar al zilei la Barcelona, adolescentul olandez de la Red Bull fiind net mai lent decât primii doi, cel mai rapid tur al său fiind stabilit pe softuri. Rulând în aceeaşi configuraţie low drag, fără apendice aerodinamice, RB13 a fost cea mai bună maşină în speedtrap, ca şi în ziua precedentă. Cu 1’22”204, Kevin Magnussen s-a dovedit a fi cu doar 4 miimi de secundă mai lent decât Verstappen, cele 119 tururi din dreptul său aducând satisfacţie pentru echipa americană. Al cincilea s-a clasat Esteban Ocon (Force India), cu cel mai bun timp realizat cu supersoft, la 3 zecimi în spatele aparent impresionantului Haas.
Toro Rosso a urcat pe şase prin Daniil Kvyat, urmată de Bottas şi Jolyon Palmer (Renault). Valteri Bottas a preluat frâiele Mercedes-ului de la Hamilton după pauza de prânz şi s-a concentrat pe o simulare de cursă, neţintind timpi foarte rapizi, ci mizând pe constanţă. Mercedes a acumulat din nou cei mai mulţi kilometri, cei doi piloţi parcurgând azi 168 de tururi împreună.
Antonio Giovinazzi a parcurs 67 de bucle la Montmelo, plasând Sauber-ul în spatele lui Palmer, cu un timp de 1’24”617. Deocamdată monopostul elveţian pare cel mai nesigur din punct de vedere al comportamentului pe pistă.
Belgianul Stoffel Vandoorne a venit penultimul, cu un McLaren-Honda ce din punct de vedere aerodinamic promite, dar al cărui PU suferă nu doar la capitolul fiabilitate ci şi ca putere brută. Debutantul Lance Stroll, autorul unei ieşiri în decor în sesiunea de dimineaţă a încheiat ziua la coadă, în a doua parte a zilei fiind doar spectator pe pista de lângă Barcelona.
Pe lângă reprezentaţiile mai mult sau mai puţin impresionante de pe circuit, in spatele scenei mocneşte un nou scandal ce vizează legalitatea suspensiei faţă Red Bull. Conform primelor informaţii, sistemul folosit de echipa austriacă ar fi ilegal-prin scopul în sine urmărit, pe când cel Mercedes s-ar încadra în litera regulamentului. Despre aceasta vom vorbi separat, după ce se vor consuma și celelalte două zile de teste. Mâine așteptăm și ieșirea din silenzio stampa a celor de la Ferrari, însă chiar dacă rezultatele sunt încurajatoare, optimismul exagerat nu-și mai are locul în structura pragmatică a lui Arrivabene.
Articol preluat de pe pitstops.ro
Foto: freepik