Ferrari și Honda sunt cei doi constructori din Formula 1 care au recurs la dreptul (conferit prin regulament) de a îmbunătăți componente tehnice ale propulsoarelor înainte de Grand Prix-ul Canadei. Pentru fiecare reper modificat, echipele utilizează un jeton (En. „token”), numărul acestora fiind strict limitat de regulament.

Honda a utilizat 2 jetoane iar Ferrari 3 pentru îmbunătățirea propulsoarelor însă cei doi constructori s-au concentrat pe priorități diferite. Dacă Ferrari a dorit să îmbunătățească performanțele propulsorului pentru a micșora ecartul față de rivalii de la Mercedes, Honda a decis să se concentreze pe fiabilitate după numeroasele probleme tehnice înregistrate de monoposturile sale în curse, dar și în sesiunile de calificări. Strategia japonezilor poate părea ciudată în contextul declarațiilor piloților McLaren Honda care afirmaseră că echipa lor s-a concentrat excesiv pe fiabilitate și a neglijat capitolul performanțe. Totuși, problemele grave ale sistemului MGU-H (sistemul care utilizează energia termică recuperată de la turbină pentru a genera energie electrică) nu mai puteau fi neglijate de inginerii Honda mai ales după speculațiile conform cărora tocmai acest sistem ar fi provocat accidentul lui Fernando Alonso de la Barcelona. Conform Autosport, inginerii japonezi ar fi utilizat cele două jetoane exclusiv pentru modificarea sistemului MGU-H, dar aceste informații nu au fost confirmate în mod oficial. Inginerii japonezi s-au limitat la a spune că sunt mult mai optimiști în privința următoarelor două curse datorită modficărilor efectuate recent.

Directorul tehnic al Ferrari, James Allison, a declarat că modificările aduse propulsorului vor face ca monoposturile Scuderiei să fie mult mai competitive atât în cursă cât și în calificări. Allison a fost însă destul de rezervat în declarații când a venit vorba de natura modificărilor efectuate la motor însă a declarat că acestea sunt menite să îmbunătățească viteza monoposturilor și ritmul de cursă.

Primele semne după implementarea schimbărilor tehnice nu sunt însă prea îmbucurătoare pentru cele două echipe. Pilotul McLaren Honda, Jenson Button, nu a putut lua startul la calificările Marelui Premiu din Canada din pricina unei defecțiuni la sistemul de recuperare a energiei (ERS), tocmai sistemul care fusese vizat de modificările tehnice efectuate anterior. De asemenea, pilotul Ferrari Sebastian Vettel a obținut un timp dezamăgitor în calificări tot din cauza unei defecțiuni la sistemul MGU-H, fiind eliminat după prima sesiune de calificări.

Totuși, este evident că piloții vor avea nevoie de o perioadă de acomodare cu recentele schimbări iar inginerii au la rândul lor nevoie de timp pentru a efectua setările perfecte care să valorifice noile specificații tehnice. Tot mai îngrijorătoare sunt însă problemele sistemului ERS care s-au manifestat frecvent, mai ales pentru Honda și care dau în continuare mari bătăi de cap inginerilor.

 

Foto: freepik