Sebastian Vettel îl devansează pe Lewis Hamilton la Melbourne, aducând prima victorie a sezonului în tabăra Ferrari.
Avantaj pentru Vettel după primul Mare Premiu de Formula 1 din 2018. Germanul a profitat la maximum de o perioadă explozivă a cursei în care prezența mașinii de siguranță virtuală (VSC) pe circuit l-a ajutat să treacă de rivalul său în momentul schimbului de pneuri.

Vettel rămăsese ultimul dintre cei din frunte pe circuit pe parcursul ferestrei de opriri la boxe, iar o dublă problemă a mașinilor Haas a făcut ca Marele Premiu să fie neutralizat pentru câteva tururi. A fost momentul oportun pentru pilotul Ferrari, care e reușit să iasă de pe linia boxelor în fața lui Hamilton. Britanicul a fost nevoit să respecte limita de viteză impusă de VSC și a fost surprins să-l vadă pe rivalul său în frunte după ce condusese până ce și-a schimbat pneurile în turul 19.

Totul a pornit de la problemele survenite în echipa Haas. Kevin Magnussen trecuse de Max Verstappen pe exteriorul primului viraj la start, acesta fiind unul curat la Melbourne. Danezul și-a menținut poziția până la trecerea pe la boxe, unde dezastrul a condimentat o cursă destul de anostă până în acel punct. Într-un interval de trei tururi, ambele mașini Haas au fost nevoite să abandoneze din cauza pneurilor care nu au fost prinse corespunzător. Când Romain Grosjean a parcat mașina pe marginea virajului 2, VSC-ul a fost pus în funcțiune și, mai apoi, înlocuit de mașina de siguranță (SC).

Totul l-a avantajat pe Vettel, care a reluat cursa din postura de lider în turul 32. Ceva mai în spate, Daniel Ricciardo urcase pe locul 4 după abandonurile celor de la Haas, în timp ce coechipierul său căzuse pe locul 6. Verstappen pierduse deja poziții cruciale când s-a răsucit fără urmări importante în virajul 1 în turul 10, evitând contactul cu barierele de protecție.

Ultima parte a cursei a fost presărată de dueluri de-a lungul primilor zece. În frunte, Hamilton încerca să-i răspundă lui Vettel, însă nu reușea să-și creeze oportunitatea de care avea nevoie pentru a trece de rivalul său. O eroare în virajul 9 l-a privat de câteva secunde cu 11 tururi înainte de final și i-a permis germanului să se distanțeze. Hamilton a realizat câteva dintre cele mai rapide tururi în perioada următoare, dar în final a fost nevoit să renunțe la ambițiile la victorie. Aceasta i-a revenit lui Vettel, care se poate socoti norocos în ceea ce privește evenimentele prin care a trecut la conducere.

Acest lucru nu trebuie să ia din meritele Ferrari, care a arătat că are ritmul necesar pentru a se lupta de la egal la egal cu Mercedes. Kimi Raikkonen a urcat pe treapta a treia a podiumului la finalul cursei, reușind să reziste atacurilor lui Ricciardo în ultima parte a Marelui Premiu. Locul trei nu a fost la îndemâna australianului în ciuda eforturilor sale.

Citeste mai mult pe pitstops.ro

Foto: freepik