În urmă cu doar câteva săptămâni, CEO-ul General Motors (GM), Mary Barra, a refuzat oferta de fuziune lui Sergio Marchionne (CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles). Barra a declarat atunci că GM nu este deloc interesată de o astfel de fuziune cu rivalul său din Detroit.
Cazul fuziunii GM-FCA părea închis și deja se specula faptul că Marchionne ar fi început să bată pe la alte uși. Totuși, italianul, recunoscut pentru riscurile uriașe pe care și le asumă, nu a acceptat refuzul consilului director al GM și a demarat un lobby agresiv pe lângă acționarii GM în speranța că va reuși să-și aducă rivalul la masa negocierilor cu forța. Fiat Chrysler ar fi apelat deja la banca de investiții UBS pentru consiliere în privința fuziunii în vreme ce GM se bazează pe serviciile celor de la Goldman Sachs pentru gestionarea acestei situații. Unii analiști bancari susțin că pentru Marchionne fuziunea este una care trebuie să aibă loc acum ori niciodată deoarece industria de automobile se pregătește de o nouă perioadă dificilă iar Fiat Chrysler (FCA) are una dintre cele mai mari datorii din industrie, de 8,6 miliarde de euro net. Totodată, CEO-ul italian susține că pentru a gestiona prețurile prohibitive de capital din industria auto, producătorii de automobile trebuie să se angajeze într-un proces amplu de consolidare.
Problema lui Marchionne este faptul că FCA are o valoare de piață mult mai mică decât rivalul GM iar o mare parte din această valoare se datorează mărcii Ferrari, găina cu ouă de aur a grupului. Este însă greu de crezut că o fuziune între GM și FCA ar putea include și Ferrari deoarece familia Agnelli dorește să păstreze controlul asupra mărcii de lux și să o listeze la bursă.
Pentru FCA mișcarea este una extrem de riscantă deoarece suma pe care ar trebui să o plătească acționarilor GM ar fi uriașă, aproximativ 77 miliarde de euro, o povară financiară deloc neglijabilă pentru situația financiară deja precară a companiei italo-americane.
Foto: freepik