Traficul este o problema din ce in ce mai importanta in orasele din lumea intreaga. In timp ce unele dintre metropole au facut in ultimii ani pasi importanti pentru decongestionarea traficului – printre acestea numarandu-se si Londra, care a impus o taxa pentru majoritatea masinilor care circula in zona cea mai aglomerata – alte orase inca mai trebuie sa gaseasca solutii reale pentru problema traficului.
Compania de mapare si navigare TomTom a realizat un top al oraselor europene care stau cel mai prost la capitolul trafic. De 9 ani, analistii TomTom colecteaza date referitoare la traficul din cele mai mari orase din lume, acordand fiecarui oras un scor de maximum 100, pentru gradul de aglomeratie al fiecarui oras. Cel mai recent scor anual este cel pentru anul 2016.
Bucuresti, Moscova, Sankt Petersburg – topul traficului aglomerat
Cu un scor absolut ingrijorator, pe primul loc in topul oraselor cu cel mai aglomerat trafic din Europa se afla Bucurestiul. Capitala noastra a obtinut un uluitor 50%, dar si o crestere extrem de mare fata de anul 2015, de 7 procente la capitolul aglomeratie.
In Bucuresti, la ora de varf de dimineata nivelul de aglomeratie ajunge la 90%, in timp ce la ora de varf de seara Bucurestiul are un incredibil scor de 98%, ceea ce insemna ca seara ne trebuie un timp dublu fata de cat ar fi normal ca sa ajungem intr-un anumit punct din oras.
Tom Tom estimeaza ca timpul suplimentar pe care il pierdem in fiecare zi in traficul din Bucuresti este de 57 de minute, ceea ce inseamna 218 ore pe an.
Situata pe pozitia a doua in topul oraselor cu cel mai infernal trafic, Moscova a obtinut acelasi procentaj din 2015, adica 44%. In ciuda problemelor majore de trafic cu care se confrunta orasul, TomTom a oferit Moscovei premiul sau pentru parcari. “Soferii din Moscova au beneficiat de implementarea unei noi initiative de sistem de transport inteligent, combinat cu schimbari majore in politica de parcare, ce a inclus taxe si amenzi”, se arata pe pagina de web TomTom. “Aceste schimbari au redus timpul de cautare pentru un loc de parcare, cu pana la 65%” continua explicatia siste-ului.
Pe locul trei in topul celor de la TomTom se situeaza Sankt Petersburg, Rusia, cu un scor de 41%, si cu o crestere de 1% fata de anul anterior.
Desi Londra a facut un efort sa combata aglomeratia cu un sistem de taxare, problemele de aglomeratie in trafic continua sa existe. Asadar locul 4 in clasamentul TomTom cu un procent de 40%, este explicabil. Explicabila este, de asemenea, si cresterea acestui procent, cu 2% fata de anul 2015.
5. Marsilia a obtinut si ea tot 40%, cu acelasi 2% in plus fata de anul anterior.
6. Roma, celebra in intreaga lume pentru problemele pe care le are cu traficul, a obtinut si ea un scor de 40%, cu o crestere de 2% fata de anul anterior.
7. Parisul, si el renumit pentru traficul extrem de aglomerat, a obtinut un scor de 38% si o crestere cu 2% fata de 2015.
8. Bruxelles a obtinut si el un procent de 38%, dar cu o crestere de 3% fata de anul anterior.
9. Tot 38% a fost si scorul obtinut de orasul britanic Manchester, insa la distanta de doar 1 fata de anul 2015.
10. Atena a obtinut un procent de 37%, rata de aglomeratie crescand usor fata de anul anterior.
11. Capitala poloneza Varsovia a obtinut acelasi 37%, insa este primul scor care desi mare, reprezinta o imbunatatire fata de scorul obtinut in anul anterior (38%).
12. Pe locul 12 se afla orasul rus Novosibirsk, cu un scor de 35%, in crestere cu 1% fata de anul anterior.
13. Cologne, Germania depaseste Napoli, situandu-se pe pozitia 13, cu un procent de 34%, un salt urias fata de scorul de 30% din 2015.
14. Situat pe locul al 14-lea, Napoli a primit un scor de 33%, cu 2% mai mult decat procentajul obtinut in anul anterior.
15. Pe locul al 15-lea s-a situat Hamburg, care a primit un scor de 33%, cu 3% mai mult fata de procentul obtinut in 2015.
Cele mai bune rezultate din Europa
Potrivit calculelor celor de la TomTom, orasul european cu cea buna situatie a traficului este Katowice – zona urbana (Polonia). Acesta a obtinut un scor de 17% (cu 3% mai mult decat in 2015), ceea ce inseamna ca oamenilor le ia cu 17% mai mult timp sa ajunga acolo unde isi doresc. Dimineata scorul din Katowice a fost de 26%, iar seara de 30%.
Alte orase europene cu scoruri rezonabile sunt Ruhr regiunea Est (Bochum -Dortmund), cu un scor de 21%, cu 3% mai mult decat in 2015; Budapesta, Amsterdam si Lille au obtinut fiecare cate 22%, in timp ce Ruhr – regiunea Vest (Duisburg – Essen), Valencia si Copenahaga cate 23%.
Foto: freepik