Tesla și-a lansat de curând primul SUV cu propulsie 100% electrică, Model X, o mașină care promite să revoluționeze clasa din care face parte și să scrie un nou capitol în istoria mașinilor electrice.
Model X reprezintă al treilea model al celor de la Tesla și totodată un pariu important al producătorului într-un segment foarte popular și extrem de profitabil. Cuvântul de ordine pentru acest model este: necovențional. De la prețul de 132,000 de dolari până la accelerața fulminantă de la 0 la 100 km/h care se realizează în doar 3,2 secunde (pentru configurația de vârf), Tesla Model X este un automobil cu totul aparte. Propulsat de două motoare, unul montant pe puntea față care dezvoltă 263 de cai putere și altul de 510 cai putere montat pe puntea spate, Model X beneficiază și de o autonomie mai mult decât decentă de 400 kilometri în configurația standard. Astfel, SUV-ul electric devine o alternativă practică pentru utilizarea cotidiană.
La capitolul manevrabilitate, Tesla susține că Model X beneficiază de o distribuție optimă a maselor care asigură performanțe entuziasmante iar coeficientul aerodinamic de 0.24 este cel mai bun din istoria segmentului SUV. Configurația cu două motoare împrumutată de la Model S P85 D are însă un preț, greutatea totală a mașinii atingând 2468 de kilograme (Model X este deci mai grea decât concurenții Range Rover Sport Hybrid și BMW X5 eDrive).
Designul reprezintă o nouă interpretare a imaginii de marcă Tesla, dar cu o notă de originalitate conferită de ușile spate tip “Falcon Wing” (trad. EN. aripi de șoim) care au reprezentat o provocare pentru inginerii americani. Acestea se deschid în sus într-un stil similar celebrelor uși utilizate de Lamborghini, însă au o latură practică deoarece nu necesită decât 30 cm de spațiu lateral pentru a se deschide. Fiecare ușă beneficiază de senzori pentru monitorizarea împrejurimilor astfel încât deschiderea să se poată realiza în siguranță. Și, dacă tot suntem la capitolul siguranță nu putem să nu menționăm că Model X a fost prezentat drept cel mai sigur automobil din clasa sa, americanii preconizând rezultate excelente la testele NCAP și NHTSA. Pe lângă numeroasele sisteme de siguranță pasive și active, Model X este conceput cu un sistem inteligent de disipare a forței de impact, sistem care profită de spațiul disponibil din compartimentul unde în mod normal s-ar afla motorul la o mașină convențională. Printre dotările de siguranță disponibile în standard pe Model X se numără sistemul de frânare autonom, sistemul de detectare a coliziunilor laterale și o cameră frontală dotată cu radar și sonar pentru detectarea obstacolelor.
Partea bună este că toate aceste sisteme vor fi îmbunătățite în permanență de producător prin atualizări wireless care nu necesită imobilizarea mașinii sau rechemarea în service.
Habitaclul Modelului X permite montarea a 7 locuri individuale iar pasagerii vor fi răsfățați cu aer purificat cu un filtru medical HEPA. Piesa de rezistență a bordului o reprezintă sistemul de infotainment cu touchscreen gigant de 17 inci caracteristic mărcii.
La lansarea noului model, primii clienți din California au primit cheile noilor mașini, Tesla urmând să aducă Model X și în Europa în prima parte a lui 2016.
Foto: freepik