În perioada următoare, Marea Britanie va lua o decizie privind viitorul său în cadrul Uniunii Europene și mai multe companii germane evaluează deja consecințele unei posibile ieșiri a Regatului Unit din UE. Guvernul lui David Cameron a făcut o prioritate din renegocierea termenilor relației dintre UE și Marea Britanie, existând posibilitatea organizării unui referendum privind decizia de ieșire din UE.


Producătorii germani de automobile precum BMW sau Mercedes-Benz ar avea cel mai mult de pierdut de pe urma unei potențiale rupturi între UE și Marea Britanie fapt evidențiat și de Matthias Wissmann, președintele VDA, grupul de lobby al industriei auto germane. Acesta este de părere că Angela Merkel și Comisia Europeană trebuie să facă tot ceea ce le stă în putință pentru a păstra Marea Britanie în UE. De ce este atât de importantă rămânerea Marii Britanii în UE pentru companiile germane? În primul rând pentru că Marea Britanie este principalul partener comercial al Germaniei în Europa. Pentru producătorii germani de automobile, Marea Britanie este principala piață de export din 2001 până în prezent. Anul trecut, aproape o cincime dintre automobilele produse în Germania au fost exportate în Marea Britanie (valoarea totală a acestora ridicându-se la 18 miliarde de euro). Conform unui studiu realizat de Fundația Bertelsmann și citat de Automotive News, o ieșire a Marii Britanii din UE va duce pe termen scurt la o reducere a exporturilor de automobile germane în Marea Britanie cu cel puțin 2 procente. Până în 2030, exporturile mărcilor germane în Regatul Unit s-ar putea contracta și mai mult.

Peter Schwarzenbauer, membru al consilului director al BMW responsabil pentru brandurile Mini și      Rolls Royce a subliniat faptul că rămânerea în UE a Regatului Unit este foarte benefică deoarece această țară joacă un rol crucial în rețeaua de producție a grupului BMW și este cea de-a patra piața din lume ca volum pentru producătorul bavarez.

Nu trebuie să uităm nici faptul că Marea Britanie găzduiește și fabrici ale unor producători germani: fabrica Mini din Oxford sau fabrica Bentley (marcă deținută de Volkswagen) din Crewe. Principalul furnizor de componente pentru aceste unități de producție, Bosch, a început deja să analizeze opțiunile de ieșire de pe piața din Marea Britanie. Pentru Bosch, ieșirea de una dintre cele mai importante piețe ale sale (la nivel global) ar putea avea consecințe destul de grave pe care companie germană le studiază în prezent.

Toate aceste date atestă o îngrijorare reală a producătorilor germani de piese și automobile care deja iau în considerare o serie de planuri B pentru ceea ce ar putea deveni un cutremur pentru industria germană.

 

Foto: freepik