Sebastian Vettel s-a declarat entuziasmat după primele teste efectuate la volanul unui monopost al Scuderiei Căluțului Cabrat comparând experiența aceasta cu un “basm”. Însă mulți analiști și fani ai competiției se întreabă dacă povestea cvadruplului campion mondial la cea mai populară echipă din Formula 1 va avea un deznodământ fericit sau se va concretiza într-un eșec anunțat.

VETTEL-LA--FERRARI

Semnele de întrebare se nasc atunci când analizăm cauzele plecării lui Sebastian Vettel de la Red Bull. Pilotul german și-a justificat plecarea prin nevoia unei noi provocări sau tentația de a pilota pentru o echipă cu palmares legendar în F1. Totuși, într-un interviu acordat BBC, Christian Horner, Team Principal al Red Bull, dar și un apropiat al pilotului german, a dezvăluit adevaratul motiv care a dus la plecarea lui Vettel. Horner a afirmat că Vettel era foarte frustrat de faptul că monopostul Red Bull nu se ridica la așteptările sale în vreme ce coechipierul său reușea să obțină rezultate bune și chiar să câștige curse utilizând același material de concurs. “Lui Vettel nu îi plăcea deloc transformarea Formulei 1 și nu se temea să-și exprime această părere. Nu îi plăceau motoarele, sunetul lor și nici comportamentul mașinii.” a adăugat Horner. Britanicul, recunoscut drept unul dintre artizanii principali ai succesului pilotului german la Red Bull a mai subliniat un fapt extrem de important. Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen au fost piloții cei mai afectați de trecerea la motoarele V6 turbo și de noul regulament din sezonul trecut și asta s-a vazut clar în rezultatelor lor. Și tocmai ei vor forma echipa de piloți a Ferrari pentru sezonul viitor.

Pentru Vettel, obișnuit să fie vioara întâi la Red Bull și să beneficieze de susținerea necondiționată a echipei și de suportul unui secund obedient așa cum era Mark Webber, faptul că Ricciardo l-a surclasat a fost foarte greu de suportat. Horner este de părerea că momentul psihologic pentru german a avut loc la Marele Premiu de la Monza unde Ricciardo l-a depășit printr-o manevră îndrăzneață și l-a deposedat în mod simbolic de poziția de pilot numărul 1 în cadrul echipei. În opinia lui Horner, frustrarea acumulată după acel Grand Prix l-a determinat pe Vettel să demareze negocierile avansate cu Ferrari.

Așadar, Vettel sosește la Ferrari nu dintr-o poziție de forță, ci din postura campionului mondial decăzut, dornic de revanșă și frustrat de schimbările de ordin tehnic din Formula 1. Dar nici echipa la care s-a mutat nu stă tocmai pe roze. Italienii se află mult în spatele liderului Mercedes din punctul de vedere al performanțelor motorului, iar regulamentul actual nu prea le permite să îmbunătățească situația, cel puțin nu foarte curând. Scuderia Ferrari nu se află deci în postura de a-i pune la dispoziție lui Vettel o mașină mai bună decât cea de care a beneficiat la Red Bull în 2014. De asemenea, este clar faptul că Ferrari nu își poate propune titlul mondial la constructori în acest an iar declarațiile destul de reținute ale noului director de echipă, Maurizio Arrivabene, confirmă acest lucru: “Scopul nostru în 2015 este să ne descoperim potenţialul. Trebuie să reconstruim echipa şi să creştem din punct de vedere valoric.” Rămâne de văzut dacă Vettel se poate adapta la postura pilotului care va munci în beneficiul echipei, cot la cot cu inginerii și coechipierul său, pentru a construi un monopost competitiv deși acest lucru poate presupune rezultate mediocre în primă instanță. Germanul este recunoscut drept un pilot care poate mobiliza o echipa pentru a atinge rezultate excelente, dar oare va reuși el să facă acest lucru și din postura de pilot al unei echipe aflate în reconstrucție?

 

Foto: freepik