Dupa primele curse ale sezonului 2014, pilotul britanic Lewis Hamilton parea să-și fi învins în sfârșit demonii și se anunța drept marele favorit pentru a redeveni campion mondial în Formula 1. La debutul său în Marele Circ în 2007, Lewis s-a evidențiat ca un pilot ambițios, arțăgos și foarte curajos, ale cărui manevre aduceau aminte de marele Ayrton Senna (pilotul brazilian fiind de altfel idolul lui Lewis). După ce a câștigat trofeul suprem din Formula 1 în 2008 mulți se așteptau ca Lewis să domine competiția în stilul marilor campioni precum Schumacher sau Prost. Însă, pe măsură ce anii au trecut, pilotul britanic a întârziat să facă pasul decisiv spre o maturizare necesară oricărui mare campion.
Dacă la începutul lui 2014 Lewis părea să-și fi găsit ritmul, ceva s-a schimbat drastic după Marele Premiu al statului Monaco, atunci când britanicul și-a acuzat coechipierul (Nico Rosberg) de producerea intenționată a unui incident care l-a împiedicat să obțină pole position-ul. Deși Rosberg a admis că a făcut o greșeală iar datele telemetrice au confirmat că a fost vorba de o eroare de pilotaj și nu de intenție, Hamilton a replicat prin declarații agresive afirmând că va adopta modelul Senna pentru a tranșa disputa cu Rosberg (este cunoscut faptul că Senna a obținut titlul de campion în 1990 după ce și-a scos din cursa intenționat rivalul, pe francezul Alain Prost).
Desigur, este normal ca Hamilton să resimtă o mare frustrare după ce a câștigat trei din primele patru curse ale sezonului și totuși a rămas pe locul doi în clasamentul general, însă e greu de înțeles de ce pilotul britanic nu înțelege că, pentru a redeveni campion mondial, trebuie să se concentreze exclusiv asupra pilotajului său. Spre deosebire de Hamilton, Rosberg a adoptat un ton rezervat și a minimalizat incidentul, dar și posibilul conflict cu Lewis. Rosberg a vorbit totuși despre un război psihologic între el și pilotul britanic, admițând că lupta pentru titlul mondial nu poate fi lipsită de tensiune. Pilotul german pare însă mai matur și mai concentrat pe obiectivul său și iată că balanța începe să se incline în favoarea sa.
După ce a întrerupt seria de 4 victorii consecutive ale lui Hamilton, Rosberg a reușit să obțină victorii în Monaco și Austria distanțându-se la 29 de puncte de coechipierul său britanic în clasamentul general. Totodată, deși Rosberg și Hamilton au suferit simultan același tip de defecțiune la sistemul MGU-K (cunoscut până anul trecut drept sistemul KERS), frânele de la monopostul britanicului au cedat din pricina supraîncălzirii iar acesta a abandonat. Rosberg pe de altă parte a reușit să termine cursa pe locul doi în ceea ce s-ar pute dovedi drept un moment cheie în lupta pentru titlul de campion.
Nimeni nu poate contesta faptul că Hamilton este un pilot mai talentat și mai spectaculos decât Rosberg. Totuși, pilotul britanic pare să se fi lăsat pradă frustrărilor și a început să pună o presiune mult prea mare asupra sa în vreme ce Rosberg își păstrează calmul și își vede liniștit de pilotaj. Pentru Hamilton, titlul este departe de a fi pierdut. Totuși, pentru a reveni în cursă și a-l depăși pe Rosberg, Lewis trebuie să facă în sfârșit acel pas extrem de necesar pas spre maturitate și să înțeleagă faptul că, deocamdată, cel mai mare dușman al său este chiar el însuși și nu Rosberg.
Foto: freepik