Pentru echipa McLaren Honda pregătirile pentru noul sezon de Formula 1 merg cum nu se poate mai prost.
Prima sesiune de teste de la Jerez a fost total compromisă din pricina problemelor recurente ale motorului dezvoltat de Honda. La următoarea sesiune din Barcelona, lucrurile păreau să meargă mai bine (Jenson Button reușind să parcurgă 21 de tururi în prima zi), dar recalcitrantul propulsor Honda a înregistrat noi probleme cu un sigiliu de la componenta MGU-K a sistemului hibrid. După reconfigurarea componentei defecte, Alonso a reușit să parcurgă 59 de tururi înainte ca piesa buclucașă să se strice din nou. Iar criza a fost cât pe ce să se transforme într-o dramă în ultima zi de teste când monopostul lui Alonso a ieșit de pe circuit la ieșirea din virajul trei al Circuitului Barcelona-Catalunya și a lovit violent un parapet la peste 150 km/h. Pilotul spaniol nu și-a revenit în urma accidentului și a fost transportat la cel mai apropiat spital cu elicopterul, petrecând o noapte sub observația medicilor. Conform analizelor efectuate la tomograful computerizat, Alonso nu a suferit leziuni majore, dar s-a ales cu o contuzie foarte puternică. Circumstanțele în care s-a produs accidentul rămân învăluite în mister. Alonso nu este un pilot oarecare, ci unul dintre cei mai talentați din generația sa și din istorie. Are cel mai mare salariu din Formula 1 (aproximativ 40 de milioane de dolari anual) și rareori face greșeli copilărești pe circuit.
Speculaţiile vechiculate în presa auto internațională, vorbesc despre un şoc electric sau chiar o pierdere a cunoștinței provocate de o scurgere de substanţe toxice de la acumulatorii sistemului MGU-K. Martorii afirmă că Alonso reușise să iasă din monopost și apoi ar fi leșinat. Și pilotul Ferrari, Sebastian Vettel, a descris drept ciudat modul în care monopostul lui Alonso a ieșit de pe circuit (germanul rula în spatele monopostului McLaren când s-a produs accidentul). Eric Boullier, Directorul de cursă al McLaren s-a grăbit să dezmintă aceste zvonuri afirmând că este vorba de un accident normal pentru o sesiune de teste. Ulterior, McLaren a încercat să pună accidentul pe seama vântului lateral puternic de pe porțiunea respectivă de circuit, fenomen care ar fi provocat și ieșirea de pe circuit a monopostului Torro Rosso condus de Carlos Sainz jr.
Totuși viciile ascunse ale monopostului McLaren Honda par a fi mult mai grave iar faptul că piloții săi nu reușesc să parcugă suficiente tururi înseamnă că inginerii nu acumulează suficiente date pentru a remedia problema. Configurațiile extrem de complexe ale motoarelor turbo hibride utilizate în F1 le ridică japonezilor aceleași probleme întâmpinate anul trecut de Renault și Ferrari. Ambițiile celor de la McLaren Honda sunt mari pentru că investițiile de sute de milioane de dolari trebuie să producă rezultate rapid. Totuși, în condițiile actuale, este greu de crezut că McLaren Honda va putea emite pretenții la câștigarea unei curse în prima parte a sezonului.
Foto: freepik