Scuderia Ferrari profită din plin de cel mai puternic PU de pe grilă și se impune în sesiunea de calificări a M.P. al Belgiei. Este cea de-a doua dublă Ferrari din acest sezon (Bahrain fiind precedenta) și din nou, Charles Leclerc a fost mai rapid decât coechipierul Sebastian Vettel.
Leclerc a fost magistral ! FP2, FP3, Q1, Q2 și Q3 toate au fost câștigate de monegasc iar avansul de 0,7s asupra lui Vettel spune multe despre cât de confortabil se simte în monopost. De cealaltă parte însă, Vettel a acuzat probleme de trafic pe outlap care și-au spus cuvântul în turul rapid. Vettel se impune în primul sector dar apoi încep problemele. Sectorul 2 a fost la aproape jumătate de secundă de Leclerc și o frână violentă la intrarea în Bus-Stop Chicane a pus capac tentativei germanului de a obține un nou pole-position. Vettel va trebui să se mulțumească cu locul 2 pe grila de start de mâine.
Lewis Hamilton deschide linia a doua. Fără îndoială este o performanță extraordinară a lui și a întregii echipe Mercedes care au avut de refăcut un monopost distrus aproape pe jumătate. Britanicul a avut o întârziere de 763 de miimi față de Leclerc. Cu toate astea, Hamilton a încheiat calificările înaintea coechipierului Bottas, clasat al 4-lea. Finlandezul părea cel mai rapid dintre piloții Mercedes înaintea calificărilor însă abilitatea britanicului de a extrage maximul posibil pe un singur tur nu are egal în plutonul actual.
Max Verstappen aduce Red Bull pe locul al 5-lea, la aproape 1,2 secunde de lider. În ciuda unei evoluții ascendente în ultimele luni, atât pe plan aerodinamic dar și din punct de vedere al puterii librate de PU-ul Honda, circuite de viteză pură precum Spa-Francorchamps scot la iveală limitările propulsorului japonez. Totuși, locul 5 nu este rău. Iar monoposturile Red Bull se descurcă mult mai bine în cursă decât în calificări.
Daniel Ricciardo a fost al 6-lea în primul monopost Renault de uzină. 1,7s îl despart față de Charles Leclerc. Inginerii Renault au hotărât să revină la PU-ul Spec B (varianta a 2-a) deși inițial desigilaseră și montaseră pe monopost PU-urile Spec C. Pentru asta piloții vor primi penalizare pe grila de start pentru mâine. Motivul ? Gurile rele spun că există îngrijorări legate de fiabilitate. Alții spun că este mai lent decât varianta B. Cert este că Renault (dar și clienții lor) au revenit la cea de-a doua variantă a PU-ului francez.
Nico Hulkenberg a fost al 7-lea, la aproape 3 zecimi de australian, pe linia a 4-a ținându-i companie finlandezul Kimi Raikkonen (+15 miimi). A fost o zi grea pentru Alfa Romeo. Antonio Giovinazzi a abandonat sesiunea de calificări la sfârșitul Q1 în urma unei probleme la monopost (se pare că noul PU Ferrari ar fi cedat).
Sergio Perez (proaspăt reconfirmat la Racing Point pentru încă 3 ani) a fost al 9-lea. O dovadă în plus că noul pachet aerodinamic funcționează. Din păcate pentru el monopostul Racing Point va trebui să funcționeze cu PU-ul Mercedes de generație 2, după ce ieri în FP2 noul propulsor Mercedes adus aici atât pentru echipa de uzină cât și pentru clienți, a cedat.
Kevin Magnussen încheie top 10. Danezul și-a devansat coechipierul înultimele secunde ale Q2 și a făcut pasul în Q3 acolo unde a avut ultima performanță. Grosjean este așadar al 11-lea și va avea libertatea de a alege compoziție de pneu pe care va începe cursa. Cei dinaintea lui vor porni toți încălțați cu pneurile Soft.
Lando Norris va pleca al 12-lea. Monoposturile McLaren par să nu se descurce atât de bine pe circuitele de viteză ele epreferând traseele tehnice acolo unde combinația de PU Renault cu un sașiu decent a dat rezultate până acum. Când e vorba de putere absolută și de configurație low drag însă, monopostuirile portocalii au probleme.
Lance Stroll deschide linia a 7-a. Este a 15-a cursă pentru Lance Stroll în care nu reușește să-și depășească coechipierul în calificări.
Alexander Albon îi ține companie pe locul 14. Nu, britanicul nu este atât de lent. Honda a adus aici PU-ul cu nr. 3. Iar monopostul lui Albon pe care l-a moștenit de la Gasly a folosit deja 3 PU-uri până acum. Iar asta înseamnă că Albon va fi trimis la coada grilei. Din acest motiv ingienrii Red Bull nu au vrut să streseze PU-ul făcât tururi inutile în calificări. Suficient cât să-și dea seama de condiții și să stabilească un setup potrivit.
Giovinazzi va porni al 15-lea. Asta dacă problema din calificări a fost de la PU. Caz în care echipa va reveni la PU-ul spec 2. Dacă însă problema a fost la cutia de viteze (si va trebui schimbată) atunci el va primi o penalizare de 5 locuri pe grilă.
Pierre Gasly a fost cel mai rapid pilot Toro Rosso, el încheind sesiunea pe locul 16. Rezultatele piloților eliminați în Q1 nu sunt însă extrem de concludente, sesiunea fiind întreruptă de abandonul lui Giovinazzi, moment în care majoritatea celor eliminați în Q1 erau pe tur rapid. Așa se facă că spaniolul Sainz a fost al 17-lea și Kvyat al 18-lea.
Ca de obicei, piloții Williams încheie plutonul. Cu George Russel, din nou, în fața lui Kubica. Polonezul se afla pe primul tur cronometrat al sesiunii de calificare când PU-ul Mercedes Spec 3 (nou adu aici de la fabrica din Brixworth) a cedat asemeni celui din monopostul Racing Point al lui Perez.
O sesiune de calificări câștigată de Ferrari (cum se aștepta majoritatea) nu înseamnă neapărat și un M.P. câștigat de Ferrari. Simulările de cursă dau Mercedes cu un pas înaintea italienilor. Nici Red Bull nu este foarte departe. Însă mâine va fi mult mai răcoare decât azi. Iar asta înseamnă că problemele de supraîncălzire a pneurile pe care le are Scuderia se vor diminiua. Va reuși oare echipa căluțului cabrat să spargă ghinionul din 2019 ?
Foto: freepik