Cleantech Group (CTG) a desemnat cele mai remarcabile realizari din ultimele 12 luni in ceea ce priveste ecosistemul de inovare, in cadrul cinei de gala ocazionate de cea de-a 14-a intalnire anuala a Forumului European Cleantech, ce a avut loc in Antwerp, Belgia, in perioada 14-16 mai. Antwerp devine astfel cel de-al 13-lea oras european care gazduieste un Forum European Cleantech.
Distinctiile acordate fac parte dintr-o serie de premii pe care CTG le acorda inca din anul 2002, pentru a marca si celebra realizarile cheie ale companiilor, investitorilor si persoanelor fizice.
Cleantech a desemnat “Cea mai Remarcabila Atragere de Fonduri a Anului”, la categoria companii, campaniei celor de la E-Leather, iar la categoria investitori, campaniei Aster Capital.
“Deal-ul European al Anului” a fost desemnata achizitionarea REstore de catre Centrica, in timp ce “Corporatia Europeana Cleantech a Anului” a fost aleasa Shell.
Cele mai remarcabile proiecte de atragere de fonduri
Premiul pentru atragere de fonduri – acordat anul aceasta la doua categorii: companii si investitori – poate fi acordat unei (sau mai multor) “companii sau investitor, active in domeniul tehnologiei curate in regiunea Europa si Israel, ale caror realizari in materie de atragere de fonduri in ultimele 12 luni (in acest caz 1 aprilie 2017 – 31 martie 2018) se remarca din perpectiva analistilor Cleantech Group pentru curaj sau inovatie, executie impresionanta sau calitatea sindicatului, pionierat si posibilitatea de a deveni un exemplu”.
La categoria Companii, premiul pentru cea mai remarcabila atragere de fonduri a revenit companiei E-Leather, un furnizor de materiale modificate ce recupereaza deseurile de piele din industria traditionala de pielarie.
In timpul ultimelor 12 luni compania a reusit sa atraga fonduri in valoare de 70 de milioane de lire sterline din partea unor investitori precum ETF Partners si Hermes GPE. Fondurile vor fi utilizate pentru dezvoltarea unei facilitati de ultima generatie care sa raspunda cererilor venite dintr-o gama larga de industrii internationale.
E-Leather furnizeaza tapiterie pentru scaune si materiale pentru capitonare pentru 150 dintre cele mai marii linii aeriene din lume, pentru producatori de echipamente originale, precum Mercedes, si pentru operatori de cale ferata si operatori de transport rutier de persoane.
In 2017 E-Leather a intrat intr-un parteneriat strategic inovator pe termen lung cu compania de echipament sportiv Nike, avand ca obiectiv lansarea unui nou material performant, Nike Flyleather – o piele proiectata pentru performanta, care este realizata cel putin 50% din fibre de piele reciclata si este mai usoara si mai rezistenta (potrivit testelor de abraziune) decat pielea cu granulatie completa.
E-Leather este, de asemenea, una dintre companiile Global Cleantech 100.
La categoria Investitori, premiul pentru cea mai remarcabila atragere de fonduri a anului a revenit celor de la Aster Capital, o societate mixta cu sediul in Paris, avand ca obiect de activitate transformarile digitale si industriale ale pieteleor de energie si mobilitate din Europa si SUA. In noiembrie 2017, Aster Capital a anuntat atragerea cu succes a unui capital de 240 de milioane de euro, capital venit din partea catorva jucatori industriali. Aceasta a fost, de altfel, singura realizare europeana in materie de atragere de fonduri pe acest sector.
Deal–ul Anului in materie de inovatie
Deal-ul European al Anului exista pentru a premia “afaceri remarcabile, nu numai ca o recunoastere a caracteristicilor lor financiare, dar si ca impact la nivel mare si ca insemnatate a afacerii pentru viitorul deal-urilor pentru companiile si investitorii din domeniul energiei curate si, de asemenea, pentru viitorul si directia inovatiei sustenabile”.
Premiul pentru Deal-ul Anului a fost decernat celor de la REstore pentru o imbinare de succes a unui rezultat financiar foarte bun cu o ratiune strategica extrem de clara pentru viitorul tehnologiilor clean.
REstore, o companie europeana de top din domeniul tehnologiei energetice, specializata in consumul comandabil automatizat, a fost achizitionata de catre compania britanica de energie si servicii, Centrica, pentru suma de 70 de milioane de euro, in luna noiembrie.
REstore aduce celor de Unitatea de Energie si Alimentare Distribuite International a celor de la Centrica, capacitate noua in agregarea de consum comandabil si optimizare a activelor, facand astfel posibil ca Centrica sa devina un jucator semnificativ in domeniul oferirii de solutii clientilor C&I astazi si in viitor, in concordanta cu evolutia pietelor globale de electricitate.
Achizitia va extinde pe mai departe amprenta geografica a celor de la Centrica pe noile piete europene, si le va oferi, in acelasi timp, celor de la REstore oportunitatea de a-si extinde ofertele in America de Nord prin prezenta acolo a Centrica.
Shell – Corporatia Cleantech a Anului, in Europa
Premiul pentru Corporatia Cleantech a anului este o recunoastere acordata unei “companii majore europene ale carei activitati, actiuni si sprijin constante de-a lungul multor ani au contribuit semnificativ la cresterea inovatiei Cleantech si/sau la cererea de produse si servicii mai curate, si care s-a remarcat prin actiuni notabile in ultimele 12 luni”.
Premiul Corporatia Cleantech a revenit in 2018 celor de la Shell. Iata si motivele acestei optiuni:
1.Un nou nivel de implicare si actiune, cu care Shell abordeaza provocarile tranzitiilor uriase si perturbatoare ce au loc in lumea energiei si transporturilor, si promptitudinea cu care face schimbari strategice.
2. Gama de actiuni pe care Shell le-a intreprins. Cateva exemple pentru a ilustra asta, includ:
– noi solutii energetice – implicarea de capital in valoare de aproximativ 1-2 miliarde/an in spatele acestei initiative relativ noi, lansate in mai 2016, reprezinta un angajament foarte important pe care Shell si-l ia in vederea transformarii propriului sau model de afaceri;
– angajamentul de a scadea emisiile de carbon. Shell si-a anuntat in noiembrie 2017 planurile de a reduce amprenta neta de carbon a produselor sale energetice cu aproximativ o jumatate pana in anul 2050, cu un pas intermediar de 20% pana in 2035.
– achizitiile in numar destul de mare, cele mai importante dintre acestea fiind MP2 Energy si First Utility, ceea ce demonstreaza intentia strategica clara a celor de la Shell de a deveni un jucator pe pietele de electricitate in viitor;
– proiectele, rampele de lansare si alte initiative, precum si activitatea lor in domeniul ecosistemului global de inovatie si cu antreprenorii, dand forma viitoarei lumi industriale.
– amploarea globala a actiunilor. Shell a devenit un jucator global, astfel incat am vazut contracte ale sale pe toata harta, atat din punct de vedere geografic, cat si din punct de vedere al dinamicilor diferite in ceea ce priveste viitorul energetic – de la surse regenerabile, pana la incarcarea vehiculelor electrice, de la servicii mobile pana la acces la energie.
– actiunile in parteneriat. Shell este unul dintre membrii fondatori ai OGCI (Oil and Gas Climate Initiative – Initiativa Climatica pentru Gaze si Petrol), efortul trans-industrial de a decarboniza industria petrolului si gazelor.
3. Cel de-al treilea motiv care a facut ca Shell sa devina Corporatia Cleantech a Anului a fost nivelul actiunilor si tranzactiilor sale, care au crescut in mod semnificativ in ultimele 12 luni. Astfel, Shell a fost cea mai activa CVC din Europa in domeniul tematicilor inovatoare energetice si industriale pe care Cleantech le acopera. Tranzactiile Shell au inclus Axiom Energy, Husk Power, HyET, Innowatts, Steamaco si Sunseap.
Shell a fost, de asemenea, un achizitor extrem de activ. Exemple din aceasta perioada includ: pachetul important achizitionat in cadrul dezvoltatorului american Silicon Ranch Corporation (in ianuarie 2018), intrarea pe piata de retail din UK prin achizitionarea First Utility (in decembrie 2017), achizitia companiei olandeze in parteneriat NewMotion, reteaua pan-europeana de statii de incarcare pentru vehicule electrice (in octombrie 2017), achizitionarea companiei texane MP2 Energy, un lider in solutii pentru consum comandabil.
Cine este Cleantech Group?
Inca de la infiintarea sa in 2002, misiunea Cleantech Group (CTG) a fost aceea de a accelera inovatia sustenabila. Subscriptiile, evenimentele si programele CTG sunt menite sa ajute corporatii, investitori si toti jucatorii din ecosistemul de inovare sa descopere si sa se conecteze cu companii cheie, trenduri si oameni din aceasta piata.
Acoperirea Cleantech este globala, extinzandu-se asupra intregii tematici a tehnologiei curate si este relevanta pentru viitorul tuturor industriilor. Compania are sediul principal in San Francisco, si, de asemenea, o prezenta internationala din ce in ce mai importanta in Londra.
Foto: freepik