Numai 19% dintre consumatori au “multa” incredere in faptul ca industria alimentelor si bauturilor va face ce e corect pentru mediu, arata un raport recent.

Consumatorii considera industria alimentara si a bauturilor una dintre cele mai importante industrii cand vine vorba de sustenabilitate, potrivit unui raport publicat in septembrie de compania de cercetare Morning Consult.

Cu toate acestea, ei nu par sa aiba incredere totala in eforturile de sustenabilitate ale industriei, numai 19% dintre repondenti spunand ca au „multa” incredere ca industria va face ceea ce este corect pentru mediu.
Vestea buna, insa, este ca majoritatea adultilor din SUA (60%) au spus ca au cel putin “o oarecare incredere” in eforturile industriei. In ciuda perceptiei despre importanta sustenabilitatii, 1 din 4 consumatori a spus ca nu stie ce anume face ca produsele alimentare si bauturile sa fie sustenabile.
„O lipsa generala de cunostinte legate de provenienta alimentelor pe care le consumam si de modul in care acestea ajung pe masa noastra contribuie la aceasta lipsa de constientizare a sustenabilitatii”, se arata in raport. „Majoritatea consumatorilor din Statele Unite sunt foarte departe de originea si procesarea alimentelor pe care le consuma”.

Un aspect al sustenabilitatii despre care consumatorii par sa stie mai multe este ambalajul mai eco-friendly, care a fost al doilea cel mai frecvent raspuns din partea consumatorilor atunci cand a trebuit sa spuna ce inseamna ca un brand de alimente si bauturi sa fie sustenabil.
Raportul a mai constatat ca impactul brandurilor de alimente si bauturi asupra mediului este mai important pentru consumatori decat propriul lor impact, repondentii la sondajele Morning Consult exprimandu-si o mai mare preocupare fata de risipa alimentara provocata de magazinele alimentare, de restaurante si de producatori decat de ei insisi. Chiar daca au fost mai putin preocupati de propriile lor comportamente, aproximativ jumatate dintre consumatorii care au raspuns la sondaj au spus ca sunt ingrijorati de risipa de alimente din gospodaria lor si de impactul pe care dieta lor in general il are asupra mediului.

In plus, ei si-au manifestat disponbilitatea de a imparti costurile si responsabilitatile legate de sustenabilitate cu brandurile de alimente si bauturi, 42% dintre repondenti spunand ca atat consumatorii cat si brandurile ar trebui sa suporte in mod egal aceste costuri si mai putin de o treime (28%) opinand ca brandurile alimentare si de bauturi ar trebui sa plateasca mai mult.
Cu privire la comportamentul consumatorilor, reprezentantii generatiei Z, milenialii si democratii au fost mai predispusi sa spuna ca schimbarile climatice influenteaza modul in care mananca si beau. Insa doar 1 din 5 consumatori din radul populatiei adulte per ansamblu spune ca schimbarile au un impact major asupra alegerilor alimentare pe care le face si asupra comportamentului zilnic fata de alimente si bauturi.

Comportamentele principale de sustenabilitate ale consumatorilor au atat beneficii fata de mediu, cat si beneficii personale. Aproape 8 din 10 consumatori fac eforturi sa-si reduca risipa alimentara, un demers popular in parte si pentru ca ofera beneficii mai importante decat sustenabilitatea, inclusiv economii de costuri si mai putine drumuri la cumparaturi.
Ambalajele reciclabile si folosirea pungilor de cumparaturi reutilizabile – ambele din ce in ce mai comune in randul consumatorilor – sunt mai focusate pe obiectivul de sustenabilitate.
Majoritatea consumatorilor au spus ca mananca fructe si legume cand e sezonul lor, consuma alimente din surse locale si fac cumparaturi in cantitati mari, dar pentru fiecare dintre aceste actiuni, un procent considerabil (22%-25%) spune ca obiectivul lor nu a fost sa fie sustenabili. Si e de inteles, dat fiind ca aceste comportamente au o multime de beneficii.
Membrii Generatiei Z si Milenialii se implica, de asemenea, intr-o mai mare proportie in comportamente axate pe sustenabilitate.
Asa cum mai sus aratam ca Gen Z si Milenialii sunt generatiile carora schimbarea climatica le afecteaza cel mai mult dieta si comportamentele zilnice legate de alimente si bauturi, aceste generatii sunt, de asemenea, mai dornice sa se implice intr-o varietate de actiuni esentiale pentru sustenabilitate: compostare, analiza surselor si practicilor de productie si cumpararea de produse imperfecte.

Brandurile trebuie sa tina cont in mod special de comportamentul de analiza, pentru ca aceste generatii cauta companii care actioneaza si apoi merg mana in mana cu ele. Maturizandu-se in paralel cu efectele tangibile ale schimbarii climatice – de la secete si inundatii pana la incendii si uragane – consumatorii din generatia Z au stabilit modele comportamentale ce vor dainui pe tot parcursul vietii lor.

Pentru acest raport, Morning Consult a compilat raspunsuri la sondaj oferite de aproximativ 4.400 de adulti din SUA, colectate in lunile iunie si iulie 2022.

Sursa: https://www.restaurantbusinessonline.com/consumer-trends/when-it-comes-sustainability-consumers-are-concerned-confused