Consumer-Reports-fiabilitate-lexus

sursa foto: www.autoweek.com

Prestigioasa publicație americană Consumer Reports a dat publicității saptămâna trecută clasamentul său anual privind fiabilitatea automobilelor de pe piața americană, ale cărui rezultate nu au întârziat să facă valuri în industria producătoare de automobile de peste ocean. Înainte de toate, trebuie subliniat faptul că această publicație este recunoscută drept una cu un grad ridicat de independență editorială și o reputație solidă, clădită încă din 1936 și consolidată în prezent prin intermediul unui laborator propriu de testare și al unui centru de cercetare de piață ultramodern, care beneficiază de un buget anual pentru teste de nu mai puțin de 21 milioane de dolari.

Rezultatele din 2013 ale clasamentului pe mărci reconfirmă fiabilitatea automobilelor japoneze, primele trei locuri revenind mărcilor Lexus, Toyota și Acura (marca de lux a Honda). De fapt, 7 dintre primele 10 poziții ale clasamentului sunt ocupate de mărci japoneze, în vreme ce Audi ocupă locul 4, iar Volvo urcă spectaculos 13 poziții față de anul trecut pentru a se clasa pe un merituos loc 7. Producătorul american de camionete și SUV-uri GMC, a atins poziția a noua, în timp ce gigantul Ford înregistrează un rezultat dezamăgitor obținând locul 26 (respectiv 27 cu brandul Lincoln) dintr-un clasament ce numără 28 de poziții (doar Mini s-a clasat mai prost decât Ford anul acesta). Studiul de piață a arătat că produsele Ford Motor Company se plasează cu 63 de procente sub media industriei la capitolul fiabilitate, vina aparținând în principal sistemului de infotainment MyFordTouch (criticat în dese rânduri și de presa auto încă de la lansare) și, într-o mai mică măsură motoarele V6 turbo EcoBoost.

Conform analiștilor Consumer Reports, Ford a venit cu o generație de modele complet noi, iar motoarele și sistemele de infotainment au fost rapid implementate pe toata gama Ford la nivel global, fapt ce a generat numeroase probleme. Purtătorul de cuvând al Ford, Mark Schirmer nu a încercat să pună batista pe țambal, ci a confirmat faptul că Ford lucrează pentru remedierea acestor probleme: “Aducem în continuare îmbunătățiri sistemul de infotainment și am reușit să reducem numărul de plângeri la adresa acestuia cu peste 50% de la lansare. Încă mai este necesar să îmbunătățim acest sistem.” Ar trebui notat faptul că, deși Toyota s-a plasat excelent în clasamentul general pe mărci, pentru prima oară după mulți ani, trei dintre modelele sale emblematice și anume Camry, Prius (modelul nou) și SUV-ul RAV4 și-au pierdut ratingul “recomandat” în urma unor rezultate suprinzător de slabe înregistrate în timpul crash testelor realizate de Institutul American pentru Asigurarea Securității pe Autostradă. Rezultatul este cu atât mai îngrijorător în contextul în care Camry se situeaza pe locul 3 în topul celor mai bine vândute automobile pe piața din SUA anul acesta.

Rezultatele mărcilor care fac parte din așa numitul „trident din Detroit” au fost relativ contradictorii. Dacă mărcile GM Buick și GMC au înregistrat rezultate peste medie, Chevrolet s-a clasat sub media pieței în vreme ce Cadillac, marca reprezentativă pentru automobilul de lux american, a terminat pe un dezamăgitor loc 25. Dacă Mercedes s-a clasat pe locul 13, urmat de Porsche și BMW, Volkswagen a pierdut două locuri față de anul trecut, în vreme ce brandul Mini a pierdut 6 locuri în clasament și a terminat pe ultimul loc. Mărcile coreene Kia și Hyundai au înregistrat rezultate mai slabe decât anul trecut pierzând 6 respectiv 4 locuri. Pentru că nu s-au obținut suficiente date relevante în urma studiului de piață, Consumer Reports nu a inclus în clasament cinci mărci și anume: Fiat, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi și Tesla. Practic, niciun model pentru care s-au primit mai puțin de 100 de răspunsuri de la respondenți nu a fost inclus în rezultatele studiului. Peste 900,000 de respondenți au oferit informații despre 1,1 milioane de autovehicule cu o vechime de la 1 la 10 ani, în studiu fiind incluse 260 de modele. 

 

Foto: freepik