Operatiunile de intretinere efectuate cu regularitate ajuta functionarea motocicletei la capacitate maxima si va asigura ca va puteti bucura de o cursa in siguranta, fara probleme. Multe dintre operatiunile de intretinere de baza sunt suficient de usoare pentru a le efectua chiar dumneavoastra:

Inlocuire ulei si filtru

Uleiul motorului dumneavoastra trebuie schimbat cu regularitate pentru a asigura longevitatea motorului. Iata cum:

  1. Desfaceti busonul de scurgere al baii de ulei si goliti uleiul intr-un recipient. Verificati daca garnitura busonului de scurgere este in stare buna si apoi remontati busonul de scurgere.
  2. Desfiletati filtrul de ulei vechi si infiletati-l pe cel nou. Aruncati filtrul vechi.

Filtru de aer

Motocicletele sunt echipate elemente ale filtrelor de aer de doua tipuri: fie un element de hartie, fie unul de spuma. Daca este un element de hartie, il puteti lovi usor pentru a disloca praful. Elementele de spuma trebuie spalate in solvent, apoi uscate si reunse. Daca elementul este foarte murdar sau deteriorat, va trebui sa montati unul nou.

Bujii

In timp, bujiile vor da semne de uzura si se va deregla distanta dintre electrozi. Trebuie sa masurati distantele bujiilor cu un subler si se reglati distanta indoind doar electrodul lateral. De asemenea, vor fi depuneri acumulate pe capetele de aprindere datorate procesului de combustie. Daca sunt murdare sau foarte corodate, va trebui sa inlocuiti bujiile.

Tensionarea lantului de transmisie

Trebuie sa existe un oarecare joc al lantului de transmisie – de obicei in jur de 30mm, dar verificati specificatiile din manual. Lantul se va alungi in urma utilizarii si trebuie sa scurtati jocul in exces cu intinzatoarele de la capetele basculei.

  1. Masurati dimensiunea totala a jocului in exces al lantului de transmisie intr-un punct la jumatatea distantei dintre pinioane, pe partea de jos.
  2. Daca va fi nevoie sa reglati tensiunea lantului, slabiti piulitele de la capatul axului din spate.
  3. Utilizati intinzatoarele de la capetele basculei pentru a ajusta tensiunea lantului. Reglati cu aceeasi lungime la fiecare capat.
  4. Verificati daca marcajele de aliniere a rotilor sunt la fel pe ambele parti, si apoi strangeti piulitele de pe axul din spate.

Ungerea cablurilor, levierelor, pivotilor

Deoarece cablurile, pivotii cadrului si levierelor sunt expuse elementelor naturale, trebuie lubrifiate cu regularitate pentru a asigura buna lor functionare. Aplicati cateva picaturi de ulei usor sau un spray lubrifiant pe capetele expuse ale cablurilor, pivotii ghidonului, pivotii de la pedala de frana si schimbatorul de viteze si pivotii cadrului.

Reglare ambreiaj

Reglarea corecta a ambreiajului este importanta pentru a asigura o schimbare lina a vitezelor si a impiedica patinarea sau rezistenta la cuplare. Majoritatea ambreiajelor sunt operate prin cabluri si vor avea un surub de reglare si contrapiulite la fiecare capat pentru a seta jocul.

Viteza la turarea in gol (viteza in ralanti)

Verificati daca motorul tureaza in gol la viteza corecta cand ajunge la temperatura maxima. De obicei exista un buton rotativ de reglare a vitezei la turatia in gol, in lateralul carburatorului.

Placute de frana

Materialul de frecare al placutelor de frana se va degrada la un moment dat la un nivel scazut, moment in care placutele trebuie inlocuite. Materialul placutelor se poate vedea prin deschiderea etrierului. Majoritatea placutelor au caneluri, decupaje sau o linie care indica limita de uzura. Daca materialul de frecare nu se vede clar, atunci trebuie scoase placutele de frana din etrier pentru a fi examinate.

Sfaturi de intretinere preluate de pe website-ul Auto Trader.

Sus