Motoarele in 2 timpi sunt folosite mai ales la mopede si scutere, de putere mica, dar si la dispozitive precum motofierastraie si schi jeturi.
Un motor in 2 timpi realizeaza toate elementele motorului in 4 timpi in doar doua curse. Avand mai putine piese, sunt mai usoare, mai simple si au costuri de productie mai putin costisitoare decat motoarele in 4 timpi.
Cum functioneaza?
Motorul in 2 timpi foloseste atat carterul, cat si cilindrul pentru a transforma carburantul in putere in doar doua curse. Pentru aceasta, bujia produce o aprindere la fiecare rotatie (spre deosebire de o aprindere la doua rotatii la motorul in 4 timpi).
Un ciclu motor functioneaza astfel:
Admisia
Cursa pistonului spre punctul mort superior creeaza un vid care absoarbe amestecul de carburant si aer in carter.
Compresia in carter
Pe durata cursei spre punctul mort inferior, amestecul de aer/carburant este comprimat in carter.
Transfer/Evacuare
Spre finalul cursei spre punctul mort inferior, pistonul determina deschiderea supapei de transfer. Amestecul comprimat de carburant/aer trece in cilindrul principal si il umple cu o noua incarcatura de carburant si evacueaza gazele arse.
Compresia
Pistonul se ridica si comprima amestecul de carburant/aer.
Arderea
In punctul mort superior, bujia produce o scanteie si aprinde carburantul. Carburantul, in ardere, se destinde si impinge pistonul din nou in jos si se repeta ciclul.
Ingrijirea unui motor in 2 timpi
Pentru a va mentine motorul in stare buna de functionare, este important sa folositi un ulei de calitate pentru motoarele in 2 timpi. Uleiul potrivit nu doar va ajuta la curatarea motorului si minimalizarea frecarii si temperaturii – dar va va da un consum mai bun de carburant. Aflati cum uleiul Shell Advance va poate ajuta sa va mentineti motorul in stare perfecta.
Continut preluat de pe howstuffworks.com si animatedengines.com