sursa: www.carscoops.com

sursa: www.carscoops.com

Opel și marca sa soră de pe piața britanică, Vauxhall, au înregistrat în sfârșit o creștere a cotei de piață în ciuda situației negative a industriei auto din Europa de Vest. Deși creșterea nu este una spectaculoasă (sub 1%), aceasta este un semn extrem de promițător în contextul scăderii importante a cifrelor de vânzări din anii trecuți.

E drept că Opel a beneficiat și de circumstanțe atenuante pentru că promovarea agresivă de către compania mamă (General Motors) a mărcii Chevrolet pe piața din Europa, a canibalizat practic multe modele Opel, în principal Corsa, Antara și Astra. Totuși, directorii GM și-au realizat greșeala și au adoptat strategia corectă: aceea de a permite mărcii Opel să se dezvolte organic și nu de a impune marca Chevrolet pe bătrânul continent. GM a decis să retragă Chevrolet din Europa iar pleiada de modele noi pe care Opel le va lansa până în 2020 constituie premise extrem de favorabile pentru trendul pozitiv înregistrat de marca din Rüsselsheim.

În 2012, Opel deținea o cotă de 5,59% pe piață europeană, iar în 2013 cota constructorului german a urcat la 5,61%. În Germania natală, Opel și-a mărit cota de piață de la 6,9 la 7,0% în acest an. Aceste creșteri aparent nesemnificative trebuie însă analizate în contextul contractării puternice a pieței europene. Conform ACEA (Asociația Producătorilor Europeni de Automobile), vânzările pe piața din Europa au scăzut cu nu mai puțin de 25 de procente în 2013, scăderea fiind extrem de vizibilă pe piețele din Franța, Italia sau Spania. De altfel producătorii care se bazau pe aceste trei piețe vest-europene au avut rezultate foarte slabe și vorbim aici în principal de  Peugeot-Citroen, Fiat sau Seat.

Care a fost însă motorul revenirii Opel? În primul rând a fost vorba de succesul modelului de clasă mare Insignia care a înlocuit arhaica și plictisitoarea Vectra. Insignia s-a plasat în topul clasamentelor de fiabilitate din Germania și a devenit în sfârșit o alternativă interesantă la liderii consacrați ai clasei: Passat și Mondeo. Ulterior, constructorul german a lansat două modele noi din categoriile care au înregistrat cea mai mare creștere în timp de criză: Opel Adam (model din clasa supermini) și Mokka, primul crossover din istoria mărcii. Ambele au beneficiat de primul sistem infotainment modern cu operare prin ecran tactil al Opel (IntelliLink), capitol la care Opel suferea de multă vreme în raport cu principalii concurenți.

Modelul compact de oraș Adam a suflat clienți de la Fiat 500, Renault Twingo și chiar de la Mini, fiind comercializat în peste 21.000 de unități doar în Germania. Mokka nu s-a lăsat mai prejos, înregistrând peste 40.000 de comenzi încă din prima lună după lansare, dintre care peste jumătate au venit din Germania. Succesul ambelor modele confirmă reorientarea clientelei către automobile mai mici care au costuri de întreținere reduse, dar în același timp o personalitate puternică.

Foto: freepik