Strategie nouă, probleme vechi

Strategie nouă, probleme vechi

În ultimii zece ani, Alfa Romeo, marca premium din grupul FIAT, s-a zbătut într-o perpetuă căutare a identității, trecând de la o strategie la alta în tentativa de a deveni profitabilă și de a se constitui drept o alternativă viabilă la produsele concurenței germane...

citește mai mult
GM privește spre viitorul Opel

GM privește spre viitorul Opel

După ce a depășit criza de pe continentul nord-american, General Motors se concentrează acum pe stoparea pierderilor înregistrate de ramura sa europeană, și în special de producătorul german Opel. Inițial, specialiștii erau de părerea că GM intenționează să utilizeze...

citește mai mult

De ce Bentley intra in era SUV

Atunci când francezul Christophe Georges, președinte și director de operațiuni al producătorului de automobile de lux Bentley, a anunțat lansarea conceptului EXP 9 F care prefigurează viitorul SUV al mărcii deținute de grupului VW, mulți au ridicat din sprâncene iar...

citește mai mult

Raze de speranță

Aflat în România pentru a vizita centrul de dezvoltare de la Titu și uzina Dacia de la Mioveni, CEO-ul Renault  Nissan, Carlos Ghosn, a dat garanții încurajatoare privind viitorul uzinei Dacia. În cadrul unei întrevederi cu președintele Traian Băsescu, Ghosn a...

citește mai mult

Omul sau masina?

Pilotul german al echipei Infinity Red Bull, Sebastian Vettel este rapid. Poate prea rapid. Germanul pleacă în cursa de la Suzuka cu un avans de 77 de puncte în fața spaniolului Fernando Alonso, care s-a luptat tot sezonul să scoată cât mai mult din monopostul său...

citește mai mult

Reperele lui 2014

Salonul auto internațional de la Frankfurt s-a încheiat, dar ecourile premierelor prezentate publicului și presei încă nu s-au stins.  În atmosfera strălucitoare a salonului, toate versiunile noi ale modelelor consacrate sau conceptele futuriste au fost primite cu...

citește mai mult

Pretul eșecului

Institutul Sandford Bernstein a publicat de curând lista celor mai puțin rentabile automobile din lume, modele în care producătorii au investit miliarde de euro și care s-au dovedit ulterior eșecuri răsunătoare pe piață. În acest top rușinică al managerilor de produs...

citește mai mult
Japonezii contraatacă

Japonezii contraatacă

Producătorii japonezi de automobile au început să ia măsurile necesare pentru a-și redobândi cota de piață în Europa, lansând noi modele cu motoare diesel eficiente de cilindree mică și cu interioare semi-premium. Afectate de cutremure, valuri tsunami și indundații...

citește mai mult

Întoarcerea la Kimi

Atunci când Scuderia Ferrari a anunțat că a semnat un contract cu pilotul finlandez Kimi Raikkonen, mulți jurnaliști și fani ai Formulei 1 au rămas suprinși, finlandezul aflându-se în negocieri avansate cu Red Bull până de curând. La finalul sezonului 2009,...

citește mai mult

Noutațile Salonului de la Frankfurt

Salonul Auto Internațional de la Frankfurt reunește în fiecare an peste 1000 de expozanți (1750 chiar în 2010) și atrage constant în jur de un milion de vizitatori. Cei peste 250,000 de metri pătrați de spațiu destinați expozanților și numărul mare de premiere (nu mai...

citește mai mult
Avion sau mașină?

Avion sau mașină?

Deși producătorii auto s-au tot chinut să implementeze cu succes sistemul HUD (Head Up Display) la bordul automobilelor pentru a ajuta șoferii să poate consulta informații utile fără a-și lua privirea de la drum, rezultatul a fost de fiecare data același: preț mare și...

citește mai mult

Scump, tot mai scump

Că piața auto este într-un declin ce pare ireversibil nu mai este un secret pentru nimeni. Cu excepția piețelor din China și Rusia, al căror ritm de creștere a încetinit totuși, chiar și piețele occidentale (cum ar fi Germania) se confruntă cu scădere semnificativă a...

citește mai mult

Volvo si Geely

Geely Automobile Holdings, a cărei companie mamă a achiziționat Volvo Cars în 2010 de la Ford Motor Company, a anunțat că va demara comercializarea autovehiculelor dezvoltate în colaborare cu suedezii în 2015, în încercarea de a face față concurenței tot mai agresive...

citește mai mult

Simon says…

Japonezul Osamu Nagata este directorul executiv al Toyota Motor Engineering & Manufacturing North America Inc (TEMA) și răspunde de zonele de producție, cercetare și dezvoltare pentru piața nord-americană. Cel alintat de colegi Simon are o misiune extrem de...

citește mai mult

Online shopping

Comerțul online a cunoscut o extindere fără precendent în ultimul deceniu, însă atunci când vine vorba de comercializarea autovehiculelor noi, lucrurile nu au stat la fel de bine. Cumpărătorul tradițional dorește în continuare să meargă în showroom, sa vadă mașina, să...

citește mai mult

Despre morți numai de bine

Când mărci ca Mercury, Oldsmobile, Plymouth, Saturn, Hummer și Pontiac au dispărut din peisajul auto una după alta ca niște piese de domino, unii clienți americani au oftat cu tristețe și nostalgie. Dispariția mărcii de lux Maybach din portofoliul Mercedes a fost și...

citește mai mult

Vântul schimbării

Sezonul din 2014 al Formulei  1 va aduce o multitudine de schimbări interesante, atât pentru piloți cât și pentru fanii celui mai vizionat  eveniment din motorsport. Poate cea mai importantă schimbare se va consemna la nivelul motoarelor unde configurația actuală V8...

citește mai mult

Clasicul etern

În 1959, Ferdinand “Butzi” Porsche, nepotul  lui Ferry Porsche desena primele schițe ale mașinii care  avea să fie înlocuitorul mai puternic și mai confortabil al modelului 356. Spre deosebire de iluștrii săi înaintași, Butzi era pasionat de design auto mai mult decât...

citește mai mult

Doamne-ajută!

Că România este țara tuturor posibilităților, chiar și în domeniul automobilistic, nu mai miră pe nimeni. Doar permitem mașinilor înmatriculate în Bulgaria să umble fără asigurare obligatorie și într-o stare jalnică pe drumurile noastre și taxăm mai puțin mașinile mai...

citește mai mult

Less is more

În mai 2013 producătorul italian de automobile supersport Ferrari a anunțat că intenționează să reducă vânzările la un nivel de aproximativ 7000 de unități pe an. Într-o perioadă extrem de dificilă pentru piața auto mondială, constructorul italian a șocat cu un anunț...

citește mai mult

BMW în priză

Cu siguranță anul 2013 este unul al premierelor pentru producătorul de automobile premium BMW. La începutul anului, BMW a anunțat  lansarea primul său monovolum, modelul Seria  1 GT (bazat pe conceptul Active Tourer), care este totodată și primul model cu tracțiune...

citește mai mult

Evoluția cutiei automate

Cutia de viteze automată a apărut în Statele Unite ale Americii în anii 30 deoarece producătorii de automobile doreau să elimine necesitatea schimbării manuale a vitezelor, operațiune care pe atunci era mult mai anevoioasă pentru șoferi. Inițial, Cadillac a spart...

citește mai mult

Revenirea giganților americani

În 2009, pe fondul crizei economice și efectului său dezastruos pe piața auto, doi dintre cei mai mari producători nord-americani de automobile, Chrysler și General Motors depuneau solicitarea de a intra sub protecţia Capitolului 11 din legea americană a falimentului...

citește mai mult

Lecția neînvățată

Ascuns între dealurile verzi din orășelul maghiar Mogyoród (situat la doar 18 km de capitala Budapesta), Circuitul de Formula 1 Hungaroring este din punct de vedere geografic, circuitul F1 cel mai apropiat de România. Apropierea însă este doar una geografică, pentru...

citește mai mult

Omul din spatele mărcii

Toți fondatorii producătorilor de automobile și-au dorit să creeze mărci care să intre în istorie și a căror notorietate și perenitate să devină o recunoaștere unanimă a eforturilor lor de a crea ceva unic și memorabil. Uneori, dezvoltarea și lansarea unui nou...

citește mai mult

Succes garantat!

Atunci când a lansat cu surle și trâmbițe timbrul de mediu, de fapt vechea taxă auto cosmetizată pentru e evita noi sancțiuni din partea Uniunii Europene, d-na ministru Rovana Plumb, anunța cu mândrie revirimentul pieței auto și mai ales impulsionarea achizițiilor de...

citește mai mult