Aerodinamica a devenit un criteriu important in alegerea masinilor, iar constructorii cauta de zor solutii care sa ofere un coeficient aerodinamic optim masinilor. Pentru eficienta cat mai buna, o masina trebuie sa opuna cat mai putin rezistenta la inaintare, motiv pentru designerii cauta sa dea nastere unor masini cat mai aerodinamice, care pur si simplu sa taie aerul fara prea mult efort.

In plus, o masina aerodinamica devine si mai silentioasa, frecarea cu aerul fiind mai mica. Sedanurile sunt tipurile de masini cele mai aerodinamice, gratie formei alungite si siluetei mai zvelte fata de hatchback-uri.

Cea mai aerodinamica masina, care a obtinut cel mai bun coeficient (0.212), a fost construita acum nu mai putin de 81 de ani si se numea Tatra T77:

tatra-t77

In zilele noastre, se incearca obtinerea unui coeficient aerodinamic apropiat de el al modelului Tatra T77, tinand cont si de specificatii tehnice eficiente care sa se plieze pe forme cat mai moderne si aerodinamice in acelasi timp. Iata ultimul top in materie de aerodinamica:

Mercedes-Benz CLA180 BlueEfficiency – coeficient arodinamic 0.22

Mercedes-Benz-CLA180-BlueEfficiency

Ultimul model Mercedes Clasa E – coeficient aerodinamic 0.23

Mercedes-Clasa-E

Ultimul model Audi A4 – coeficient aerodinamic 0.23

Audi-A4-2016

Tesla Model S – coeficient aerodinamic 0.24

Tesla-Model-S

Toyota Prius – coeficient aerodinamic 0.24

Toyota-Prius

Foto: freepik