Incurajand clientii sa cumpere mai sustenabil, companiile ii pot ajuta pe acestia sa ia decizii informate si sa obtina un plus de sustenabilitate, scrie Will Broone, fondatorul si CEO-ul Ubamarket, aplicatia care ii ajuta pe consumatori sa faca  cele mai prietenoase cu mediul si cele mai sustenabile achizitii.

Notiunea de sustenabilitate a devenit o preocupare reala pentru supermarketuri, ca urmare a cererii din ce in ce mai mari a consumatorilor de cumparaturi constiente si prietenoase cu mediul.

Un studiu efectuat de Pi Datametrics a relevat ca unul dintre principalele trenduri care a aparut anul trecut a fost consumul sustenabil, un numar din ce mai mare de persoane luand decizia de a cumpara si de a utiliza materiale si produse cu o durata mai mare de viata, dar care au si mai putine efecte daunatoare asupra mediului.
De-a lungul anului trecut, am asistat la o crestere de 137% a cautarilor efectuate online pentru “alternativa la produsele de unica folosinta”.
In ultimii trei ani, cautarile pentru “magazine fara plastic in apropiere de mine” au crescut cu 1.774.900%, iar cautarile dupa “magazine cu zero deseuri” au avut o crestere de 4.470%.

Mai mult, un studiu realizat de TetraPak a aratat ca 97% dintre retaileri fac schimbari sustenabile datorita acestei cereri a consumatorilor: retailerii de produse alimentare in mod deosebit resimt in mod cert presiunea cerintelor legate de sustenabilitate, pentru ca ei se confrunta cu ingrijorari din ce in ce mai mari cu privire la deseurile alimentare, ca si la sustenabilitatea ambalajelor pe care le folosesc.

Aceasta modificare la nivel de cerere, care determina evolutii sustenabile, este o schimbare binevenita si extrem de necesara pentru sectorul de retail, mai ales in contextul in care Greenpeace a constatat ca supermarketurile din Marea Britanie sunt responsabile pentru 58 de milioane de bucati de pastic pe an.
In plus, in climatul post-Coronavirus, este important de luat in calcul ca e posibil ca aceasta cifra sa fi crescut semnificativ datorita numarului mare de persoane care decid sa cumpere produse pentru gatit acasa. Ca atare, ramane de o importanta majora ca retailerii sa poata prioritiza sustenabilitatea, mentinand in acelasi timp protocoalele de siguranta.

Un mod in care retailerii vor fi capabili sa se adapteze la noul climat plasand sustenabilitatea pe primul plan este integrarea tehnologiei mobile in acest domeniu.
Ubamarket, o aplicatie white label inovatoare in tehnologia de retail, confera o solutie inovatoare si simplu de folosit, care pune consumatorul in pozitie de control asupra experientei de shopping.

Tehnologia mobila a Ubamarket ofera retailerilor si clientilor o solutie pentru a mentine protocoale de siguranta, ca si pentru a prioritiza sustenabilitatea. Functia “Alerte plastic” permite cumparatorilor sa scaneze fiecare produs din magazine si sa obtina astfel informatii cu privire la capacitatea de reciclabilitate a oricarui ambalaj.

Clientii ajung apoi la checkout cu un “scor de sustenabilitate”, si au astfel ocazia de a vedea unde pot face schimbari cu usurinta, astfel incat sa cumpere mai sustenabil.
In paralel cu incurajarea de a cumpara mai sustenabil, aplicatia permite si retailerilor sa acceseze perspectivele vizate in trendurile de shopping ale bazelor de consumatori si sa ia decizii informate pentru a obtine o mai mare sustenabilitate ca rezultat.

In aceasta lumina, Ubamarket a desfasurat o cercetare reprezentativa la nivel national, care explica exact de ce constientizarea problemelor de mediu a devenit un motiv de ingrijorare atat de mare pentru retaileri in ultima vreme si justifica nevoia unei astfel de tehnologii.
82% – aproape 43 de milioane – dintre cumparatorii din Marea Britanie cred ca este nevoie de o schimbare drastica in ceea ce priveste cantitatea de ambalaje din plastic pentru produse alimentare si bauturi.

57% – sau 30 de milioane – cred ca poluarea cu plastic este cea mai mare amenintare fata de viata si fata de mediu din istoria moderna.
77% dintre britanici – reprezentand mai mult de 40 de milioane – spun ca indiferent cat de mult recicleaza, producatorii si supermarketurile sunt cei care cauzeaza cea mai mare poluare cu plastic.

In conditiile in care sectorul de retail este acum complet redeschis si in stare de functionare dupa carantina, este de o importanta majora ca retailerii sa mentina un mediu sigur, facand in acelasi timp pasi catre evolutii mai sustenabile.
In climatul post-Coronavirus, sustenabilitatea este esentiala pentru retailerii care vor sa prospere, pe masura ce ne indreptam tot mai mult catre o societate mai constienta fata de mediu si ne dezvoltam in aceasta directie.

Implementand tehnologia mobila, asa cum spune Ubamarket, retailerii vor putea anticipa problemele si vor putea imbunatati siguranta in magazine si eficienta; in plus, aceasta tehnologie confera acces la date utile pentru retaileri. Pentru ca sectorul de retail sa avanseze si sa evolueze, trebuie sa se adapteze la necesitatile ce tin de sustenabilitate ale consumatorului.
Viitorul retailului este unul sustenabil, iar cu ajutorul unor initiative inevitabile care sa sprijine shoppingul prietenos cu mediul, este vremea ca retailerii sa analizeze beneficiile tehnologiei mobile pentru sustenabilitate si pentru un succes mai mare.

Sursa: https://environmentjournal.online/articles/how-mobile-technology-can-encourage-sustainability/

Foto: freepik