sursa: http://in.reuters.com/

sursa: http://in.reuters.com/

Japonezul Osamu Nagata este directorul executiv al Toyota Motor Engineering & Manufacturing North America Inc (TEMA) și răspunde de zonele de producție, cercetare și dezvoltare pentru piața nord-americană.

Cel alintat de colegi Simon are o misiune extrem de dificilă: să extindă capacitatea  de producție pentru a ține pasul cu cererea tot mai mare de automobile Toyota de pe piața americană. Toyota și-a revenit după criza rechemărilor în service din 2009-2010 și încearcă acum să profite de revenirea pieței auto din America de Nord (în 2014 se preconizează că piața va atinge cifra de 16 milioane de autovehicule noi comercializate). “Trebuie să ținem pasul cu cererea tot mai mare iar eu sunt responsabil să produc mai mult” a declarat Nagata.

Care este tactica adoptată însă de carismaticul director Toyota în vârstă de 56 de ani? În primă fază Simon Nagata intenționează să eficientizeze dezvoltarea de produse noi și de piese care să poate fi utilizate pe mai multe modele din gamă. Nagata nu neagă că faptul ca acest proces va duce la eliminarea multor furnizori mici, dar dă asigurări că procesul de tranziție va fi unul lin. Scopul final este implementarea TNGA – Toyota New Global Architecture prin organizarea lanțului de furnizori, în conformitate cu noua strategie de producție a japonezilor. Strategia va fi aplicată începând cu ciclul de producție 2015 modelelor cu tracțiune față și va consta în reducerea numărului de furnizori, standardizarea platformelor și pieselor comune, în utilizarea componentelor modulare (care pot fi adaptate fiecărui model în parte).

Pe lângă programul de eficientizare a componentelor și reorganizarea furnizorilor, Nagata intenționează să dezvolte și capacități suplimentare de producție pe lângă cele existente în SUA. În acest context, directorul Toyota a recunoscut faptul că Mexicul, acest El Dorado al producătorilor de automobile, este o destinație foarte atractivă prin prisma productivității ridicate și a (supriza!) costurilor reduse cu forța de muncă. Nagata nu a ezitat să afirme că orice producător de automobile care dorește să construiască o fabrică nouă va lua în calcul mai întâi Mexicul în dauna SUA sau Canadei. Deocamdata, Toyota are doar o mică fabrică de pick-uri în Tijuana care însă nu poate produce mai mult de 50,000 de unități pe an, cifră care nu va ajuta Toyota să atingă creșterea de 6% în producție vizată pentru 2014. Pentru a putea produce mai multe automobile și pentru a le livra mai rapid clienților americani, Toyota va muta producția unor modele Lexus din Japonia în SUA (fabrica din Kentucky), lucru de neimaginat în urmă cu 10 ani. Producătorul japonez a anunțat că va investi nu mai puțin de 2 miliarde de dolari în următorii 2 ani pentru a mări capacitatea de producție a fabricii sale de motoare din Alabama, urmând să mărească producția și la fabricile din Kentucky sau West Virginia.

Akio Toyoda, CEO-ul Toyota, nu l-a ales întâmplător pe Simon Nagata pentru a îndeplini această misiune crucială. În anii 2000, Nagata era director de achiziții pentru Toyota America de Nord și a stabilit o rețea de conexiuni foarte bună cu furnizorii americani. Totodată, Nagata vorbește foarte bine limba engleză și este un bun cunoscător al mentalităților și culturii americane. De altfel, când Toyoda a fost convocat de Congresul american la audieri legate de campania de rechemare în service a automobilelor Toyota, acesta a ținut să-l aibă aproape pe Nagata, fapt ce confirmă încrederea pe care CEO-ul Toyota o are în directorul TEMA.

Foto: freepik