Shell a reusit in mod impresionant sa isi mentina, timp de mai bine de un deceniu, pozitia de lider in industria lubrifiantilor, ca furnizor de top de lubrifianti industriali si auto. Shell Group a reusit sa-si mentina suprematia pe piata prin strategiile puternice de crestere, prin capacitatea de a accesa diferite oportunitati si de conduce piata.
Aceste atu-uri au reusit sa mentina Shell pe pozitia de furnizor global principal de lubrifianti timp de 13 ani la rand si, de asemenea, pe pozitia de cel mai mare furnizor de lubrifianti din America de Nord in anul 2018.
Studiul de Piata Global privind Lubrifiantii a oferit o analiza metodica si detaliata, cu privire la situatia pietei actuale, cu privire la amploarea acesteia, dar si cu privire la cerere, la cota, la cresterea potentiala si la prognoza pe anii urmatori. Shell a depasit BP si ExxonMobil, care detin o cota de 7%, respectiv 11% din piata globala. Urmeaza apoi in top Chevron, Total si Petro-China.
Huibert Vigeveno, vice-presedinte executiv al Shell Global Commercial, a apreciat ca ceea ce a permis Shell sa-si cladeasca afacerea pe diferite segmente de piata a fost portofoliul sau echilibrat de produse de top, lansate pe piata, alaturi de serviciile digitale in plina evolutie. Acestea sunt atu-urile care au facut ca Shell sa isi demonstreze rezilienta ca piata globala si dinamica pentru lubrifianti.
Shell s-a concentrat pe nevoile clientilor si s-a asigurat ca se adapteaza la ceea ce isi doresc consumatorii, o strategie ce a avut ca rezultat cresteri in ceea ce priveste castigurile materiale si a contribuit semnificativ, de asemenea, la fluxul liber de lichiditati catre Shell Group, facand compania sa devina furnizorul numarul 1 de lubrifianti la nivel global.
Creativitate inseamna sa te gandesti la lucruri noi, inovatie inseamna sa faci lucruri noi! (Theodore Levitt)
Shell Group a dus industria lubrifiantilor la un nou nivel prin inovatii avansate in acest domeniu. John Abbott, director Shell Downstream, a declarat ca succesul grupului se datoreaza unei astfel de abordari catre client, alaturi de inovatia continua in materie de produse si servicii.
Faptul ca a fost leader din punct de vedere tehnologic, dar si investitia in brand, au permis colaborari stranse atat cu clientii cat si la nivel de industrie, ceea ce Shell va continua sa faca si in viitor. Shell a investit constant in extinderea si actualizarea lantului sau de aprovizionare de nivel mondial, pentru a face fata modelelor dinamice de cerere la nivel global.
In anul 2018, Shell a inregistrat o crestere in ceea ce priveste cota sa pe piata mondiala, in timp ce alti competitori au inregistrat scaderi. Shell a vandut un volum total de aproximativ 4500 de kg de lubrifianti finiti, vanzarile acestora fiind impartite intre segmentul industrial (36%), segmentul de automobile comerciale (34%) si automobilele consumatorilor, potrivit Kline & Company, 2019.
Shell are o istorie bogata si rasunatoare in domeniul inovatiei in materie de lubrifianti, fiind de altfel prima companie de lubrifianti din industrie care a comercializat lubrifianti mai curati si mai puri si obtinuti din gaz natural.
Shell intelege ca in lumea moderna, cu cereri din ce in ce mai mari din partea consumatorilor, odata cu evolutia nevoilor, este necesar sa apara si inovatia! Grupul
Shell a lansat Shell E-Fluids, proiectate special pentru piata in plina crestere a vehiculelor electrice. In plus, a introdus chiar si un nou serviciu digital pentru optimizarea functionarii masinilor.
In calitatea sa de furnizor global principal, Shell Lubricants a inregistrat economii de costuri de peste o suta de milioane de dolari folosind servicii tehnice Shell cu valoare adaugata. Aceste servicii adresate unui numar restrans de clienti de nivel industrial ajuta clientii in alegerea, utilizarea, intretinerea si monitorizarea utilizarii lubrifiantilor pe utilajele lor.
Shell este extrem de actuala din punct de vedere tehnologic, datorita propriului sau Asistent Virtual dotat cu inteligenta artificiala, care are ca menire sa raspunda intrebarilor legate de lubrifianti. Iar de aici lucrurile nu pot decat sa devina si mai interesante…
Foto: freepik