Divizia Lubrifianti a Shell a anuntat la finele lunii trecute un nou ulei de motor pe baza de gaze naturale, unul dintre primele de acest tip care intruneste standardele pentru a opera cu motoare cu gaz, diesel si benzina.

Oficialii Shell Rotella au declarat ca apropiatul T4 NG Plus 15W-40 este in pas cu eforturile companiei in sensul unei abordari anticipative, mai degraba decat a uneia reactive fata de peisajul in plina evolutie al combustibililor din industria transporturilor. “Simtim in mod cert ca in viitor vor fi folosite mai multe tipuri de combustibili” a declarat Dan Arcy, manager tehnic global OEM al Shell Rotella, care a adaugat ca “dieselul va exista in continuare, la fel ca si benzina, pentru o perioada lunga de timp, iar gazul natural va exista si el, de asemenea”.

T4 NG Plus va fi disponibil de la jumatatea lunii decembrie, a spus Arcy, iar intrarea sa pe piata va marca intreruperea comercializarii T5 NG, creat in mod specific pentru motoarele cu gaz natural. Noul ulei intruneste specificatia Cummins CES 20092, permitand un interval de curgere de pana la de doua ori mai mare la unele motoare Cummins cu gaz natural, in comparatie cu uleiul anterior.
Acest ulei ofera, de asemenea, un control superior al oxidarii si al nitratilor, intrunind aproape toate specificatiile pentru camioane de tonaj mediu.
Cu T4 NG Plus, Shell Rotella se alatura celor de la Valvoline in spatiul uleiurilor multi-motor. Valvoline a anuntat Premium Blue One Solution 9200 in luna martie a anului 2018, proclamandu-l atunci drept primul ulei de motor aprobat pentru utilizarea pe motoare cu gaz natural, diesel si benzina.

Cand vine vorba despre adoptarea camioanelor non-Diesel, a existat o serie intreaga de obstacole care au impiedicat companiile de transport sa treaca la modificari mai drastice. Insa pe masura ce aceste obstacole dispar, transportatorii ar putea incepe sa isi diversifice flotele cu diferite surse de energie la scara mai mare.
In deceniile urmatoare, se prognozeaza ca populatia umana va creste cu cateva miliarde, iar folosirea globala de energie va ajunge la un nivel estimat de 200%. Shell estimeaza ca pana in anul 2050, ar putea fi nevoie de un procent cu 70% mai mare de energie pentru transporturi, daca rata cresterii din prezent va continua in acelasi ritm. “Trebuie sa incepem sa privim aceste lucruri cu seriozitate acum si sa ne gandim la ceea ce avem de facut” a mai spus Arcy.

Oficialii Shell Rotella au descris problemele viitoare ale industriei transporturilor de marfuri ca avand un mozaic de solutii, mai degraba decat o solutie care sa poata rezolva tot. De pilda, camioanele electrice pot deveni elementele principale ale flotelor intr-o zi, dar va fi nevoie probabil de cateva zeci de ani pentru a construi o retea suficient de solida pentru a sustine alimentarea vehiculelor electrice la scara mare, a declarat Jason Brown, manager tehnologic global la Shell Rotella. Oficialii au spus, insa, ca imbunatatirile vor veni in salturi. “Nu putem alege un singur cal cu care sa ne indreptam catre destinatia noastra” spune Brown, care mai adauga ca “va fi nevoie sa calarim mai multi cai pentru a ajunge acolo unde ne dorim”.
Compania a mai anuntat, de asemenea, si upgradarea uleiului sau complet sintetic T6 Full Synthetic 0W-40, destinat conditiilor meteo extreme. La testare, acesta a demonstrat o imbunatatire estimata de 27% fata de formula T6 anterioara, in ceea ce priveste controlul depozitelor si controlul oxidarii la testarea pe Volvo T-13.
Potrivit lui Arcy, noul T6 va fi disponibil in luna ianuarie a anului urmator.

Foto: freepik