sursa foto: www.driving.ca

sursa foto: www.driving.ca

Salonul auto internațional de la Frankfurt s-a încheiat, dar ecourile premierelor prezentate publicului și presei încă nu s-au stins.  În atmosfera strălucitoare a salonului, toate versiunile noi ale modelelor consacrate sau conceptele futuriste au fost primite cu entuziasm de iubitorii de automobile, fiecare grăbindu-se să proclameze “vedeta” salonului.

Devine astfel dificil dacă nu imposibil să alegi cele mai interesante premiere sau să întocmești lista celor mai importante lansări, modelele care vor face legea pe piața în 2014. Totuși, analizând cu luciditate situația pieței auto, putem să identificăm cele 10 modele care ar putea dicta ritmul pieței și de ce nu, deveni etalonul clasei din care fac parte. Atenție! Lista de mai jos nu este un clasament, ci o enumerare (nu atât de exhaustivă pe cât ar fi putut fi)  a jucătorilor cheie din tot mai variatele segmente ale pieței auto.

10 – Noul Nissan X-Trail. Nissan renunță la formele pătrățoase ale fostului model în favoarea unui look dinamic și fluid parcă mai aproape de gustul clientelei europene. Atuurile sale sunt conectivitatea excelentă a sistemului de infotainment NissanConnected, configurația cu 7 locuri și sistemele revoluțiare de reglare a trenului de rulare și frânare.

auto-2014-nissan

9 – Peugeot 308. Pariul francezilor pentru clasa compactă poate însemna și salvarea companiei din situația financiară extem de dificilă în care se află. 308 mizează pe habitabilitate, platforma modernă, emisii reduse și un concept revoluțiar privind ergonomia interiorului. Va fi oare un pariu câștigător?

auto-2014-peugeot308

8 – Mercedez Benz GLA.  După succesul imens al coupe-ului în 4 uși CLA, Mercedes răspunde provocării lansate de BMW cu modelul X1 și aruncă în luptă un crossover premium cu accente sportive, plin de gadgeturi multimedia și sisteme de asistare la conducere. Un rival de temut și pentru Q3.

auto-2014-GLA

7 – BMW X5. Noua versiune a modelului care a inventat practic clasa SAV (Sports Activity Vehicle) se anunță deja liderul clasei din care face parte. Motorizări ultra-performante și extrem de economice, design mai echilibrat ca oricând, pentru a mari oferta de spațiu interior și același echilibru optim între capacități decente în off-road și setarea sportivă a trenului de rulare pe asfalt.

auto-2014-x5

6 – Mazda 3. Transpunerea noului limbaj de design Mazda (denumit Kodo) pe cel mai bine vândut model al mărcii este un succes, iar implementarea tehnologiilor Skyactiv aduce în sfârșit motorizări optimizate pe măsura imaginii. Oare sunt însă și pe măsura ofertei concurenței?

auto-2014-mazda3

5 – BMW i3. Reprezintă modelul prin care bavarezii încearcă să redefinească mobilitatea urbană eco printr-o interpretare vizionară a autovehiculului electric. Sistemul de propulsive eDrive și serviciile ConnectedDrive sunt noutățile care scot i3 din plutonul vehiculelor electrice. Și desigur…este un BMW.

auto-2014-i3

4 – Audi A3 Sedan. Audi a privit cu invidie succesul obținut de Mercedes cu CLA și dă replica cu versiunea sedan a compactului A3. Arată al naibii de bine, e practică și se anunță o mașină mică cu ambiții mari. Bănuim că nici prețurile sale nu vor fi mici…

auto-2014-a3

3 – VW e-Golf. Atunci când lansezi o versiune electrică a celui mai bine vândut model al clasei compacte din istorie, iar prețul său nu este unul prohibitiv (ba din contră) este clar faptul că vei avea un impact important pe piață (mai ales că autonomia lui e-Golf este de aproximativ 150 de km, deci autoturismul este chiar utilizabil în viața de zi cu zi). Nissan Leaf are motive să se teamă.

auto-2014-egolf

2 – BMV i8. Cum? Iar BMW? Iar “I”? Da, doar că de data asta adaugăm ingredientul sexy conferit de silueta de coupe super sport, accelerația de la 0 la 100 de km în 4,4 secunde, vreo 362 de cai putere și o viteză maximă de 250 de km la oră. Uitam… poate rula în mod full electric. Dacă îi pasă cuiva..

auto-2014-i8

1 – Mercedes S-Class. Regele nu a murit, regele clasei de lux doar s-a întors. Mai bun, mai luxos și mai departe de concurență ca niciodată. De fiecare dată când Audi și BMW s-au apropiat cu A8 respectiv Seria 7 de S-Class, Mercedes a lansat un nou model revoluționar, mărind distanța față de concurență la ani lumină. Cu siguranță vorbim de limuzina anului 2014.

Mercedes-Benz S 350 BlueTec (W 222) 2013

Foto: freepik