După o perioadă de ample speculații și negocieri intense, divorțul dintre echipa de Formula 1 Red Bull Racing și furnizorul de motoare Renault s-a oficializat.

Red Bull a confirmat că a ajuns la un acord pentru rezilierea contractului cu cei de la Renault pentru furnizarea de propulsoare. Conform Autosport, echipa austriacă a fost cea care a trimis o notificare oficială constructorului francez, Renault urmând să accepte propunerea fostei campioane mondiale din F1 pentru rezilierea acordului. Decizia celor de la Red Bull îi pune însă pe austrieci într-o situație extrem de delicată înaintea sezonului 2016. Profund dezamăgiți de lipsa de performanțe și fiabilitate a propulsoarelor turbo Renault, oficialii Red Bull s-au grăbit să rezilieze contractul cu francezii fără să aibă însă garanția unui parteneriat cu un alt furnizor important de motoare cu doar 4 luni înaintea debutului unui nou sezon. Se pare că paharul celor de la Red Bull s-ar fi umplut odată cu cel de-al șaptelea schimb de propulsoare al sezonului la Marele Premiu al Italiei de la Monza, dar rezilierea contractului cu Renault s-ar putea dovedi o mișcare precipitată.

Conform publicației Motorsport, Red Bull se baza pe concretizarea unui parteneriat cu Mercedes, furnizorul celui mai performant motor din Formula 1 la ora actuală. Cei de la Motorsport susțin că Toto Wolff, director executiv al Mercedes Motorsport, și Nikki Lauda, președintele Mercedes AMG Petronas F1, au avut o discuție cu Dieter Zetsche, CEO-ul companiei mamă Daimler privind furnizarea de motoare pentru Red Bull. După o analiză atentă a acestei solicitări, Zetsche ar fi decis că Mercedes nu va deveni furnizor de motoare pentru Red Bull deoarece germanii doresc să-și păstreze poziția dominantă din campionat și nu să-și creeze un concurent puternic în lupta pentru campionat. Un geniu al aerodinamicii precum Adrian Newey, director tehnic al Red Bull Racing, ar putea dezvolta un monopost extrem de performant care valorifice la maximum propulsoarele Mercedes și astfel germanii și-ar taia singuri craca de sub picioare. Totodată, se pare că germanii ar fi fost extrem de dezamăgiți de modul în care Red Bull și-a criticat virulent în public furnizorul de motoare actual și ar fi decis că nu-și doresc să ajungă la un moment dat în situația francezilor.

Cum Honda are probleme de fiabilitate cu motoarele furnizate pentru McLaren, se pare că singura soluție realistă pentru Red Bull în sezonul 2016 este un propulsor Ferrari. Cei de la Ferrari s-au arătat deja deschiși să negocieze furnizarea de motoare pentru Red Bull însă rămâne de văzut dacă italienii vor fi dispuși să le furnizeze austriecilor motoare cu același nivel de performanță ca cele disponibile echipei din Maranello.

Foto: freepik