In cadrul Simpozionului de Motoare de la Viena, BMW a prezentat un propulsor diesel cu sase cilindri si patru turbine. Germanii au prezentat primul model din gama care va beneficia de acest motor, disponibil pe versiunile BMW 750d xDrive și 750Ld xDrive.

Noul motor include turbocompresie in mai multe etape si produce 400 CP la 4.400 rpm. Vestea buna este ca si consumul de carburant va fi mai scazut, cu 11 procente fata de vechiul diesel 3.0 turbo.

Cum funcționează motorul cu patru turbine de la BMW

În general, cele două turbocompresoare de presiune joasă și unul dintre cele două turbocompresoare de înaltă presiune funcționează permanent. La accelerări bruște, cele două turbine de joasă presiune vor fi evitate cu ajutorul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Astfel, presiunea de supraalimentare va crește și mai rapid și va asigura un răspuns prompt. Cea de-a doua turbină de înaltă presiune va intra în acțiune la o turație de circa 2.500 rpm.

Totodată, BMW vine și cu o metodă de recirculare a gazelor de eșapament pentru etapa de joasă presiune, precum și pentru cea de înaltă presiune. Astfel, eficiența turbinelor crește, iar nivelul emisiilor scad.

Sursa: auto-bild.ro

 

Foto: freepik