general motors 13

sursa: www.telegraph.co.uk

Mult așteptatul raport al General Motors privind cauzele întârzierii cu peste 11 ani a remedierii defecțiunii de fabricație la mecanismul de contact arată modul în care compania a tolerat o cultură de evitare a răspunderii și evidențiază lipsa unui simț acutizat al urgenței pentru remedierea rapidă a problemei.

Conform Autobeat Insider, raportul întocmit de GM în urma anchetei interne are nu mai puțin de 324 de pagini și descrie fără menajamente ceea ce Directorul Executiv Mary Barra numește un “tipar istoric de incompetență și neglijență”. Barra a promis că se va asigura că acest tip de abordare nu se va mai repeta și că va ajuta compania să lase în urmă această mentalitate.

Ancheta a relevat faptul că managerii executivi ai GM nu se fac vinovați de greșeli în acest scandal și nu a identificat o conspirație orchestrată pentru a evita demararea promptă a campaniei de rechemare în service a autovehiculelor afectate de defecțiunea de fabricație. Totuși, Mary Barra a precizat că în urma anchetei s-au descoperit dovezi clare ale unui “lanț istoric de greșeli” provocat de un tipar de erori manageriale bazate pe evaluarea greșită a situației și pe o atitudine de tip “business as usual”. Drept urmare, GM a concediat 15 angajați pentru incompetență și neglijență în serviciu – peste jumătate dintre aceștia dețineau funcții executive în departamentele de inginerie, juridic și PR. Compania americană a refuzat să dezvăluie numele angajaților în cauză.

Cauza scandalului este un comutator defect care poate fi dezactivat cu ușurință din greșeală oprind astfel motorul și lăsând mașina fără servo-frână, servo-direcție și fără airbaguri funcționale. Defecțiunea a cauzat moartea a peste 13 persoane până în prezent (și aici vorbim strict de cazurile unde ancheta oficială a confirmat acest lucru, existând sute de alte plângeri din partea familiilor altor victime).

Deși inginerii GM cunoșteau problema încă din faza inițială a proiectării piesei, aceștia au aprobat intrarea în producție a comutatorului. Ulterior, pe măsură ce plângerile din partea clienților au început să curgă în valuri, compania a tratat problema ca pe una legată de satisfacția clienților și nu ca pe o problemă majoră de siguranță.

GM a confirmat la începutului lunii iunie că va lansa un program de compensare financiară a familiilor ale căror membri au fost uciși sau răniți în incidente cauzate de comutatorul defect. Planul de compensare va fi lansat la 1 august 2014 însă acesta nu va răspunde și sutelor de procese inițiate de posesorii de vehicule GM care susțin că, din pricina rechemării mașinilor lor în service, acestea își vor pierde valorea la revânzare.

Foto: freepik