Modelul sport Lexus GS F este una dintre acele mașini despre care s-au tot lansat zvonuri în ultimii ani fără însă ca unul dintre ele să se concretizeze. Zvonurile s-au bazat pe o serie de fotografii spion, dar și pe intențiile declarate ale japonezilor de a lansa un concurent redutabil pentru BMW M5. Conform publicației online Autocar, se pare că surse din cadrul Lexus au confirmat recent lansarea modelului GS F. Concomitent au apărut și poze care prezintă un Lexus GS modificat și camuflat într-o sesiune de teste pe circuitul de la Nürburgring. Efectuarea acestor teste pe un circuit celebru pentru dificultatea sa confirmă ADN-ul sportiv al viitorului M5 killer care va sosi pe piața probabil în 2016.

2013-lexus-gs-350-f-sport_100368070_m

GS F va fi propulsat de o versiune ușor modificată a propulsorului de 5 litri V8 care este disponibil pe modelul RC F (alternativa japonezilor la BMW M3). Dacă pe RC F acest V8 dezvoltă 471 de cai putere, se pare că pentru GS F puterea va fi aproape de 500 de cai pentru a face față greutății mai mari. La capitolul transmisie, Lexus va oferi o cutie automată ZF cu 8 trepte și un diferențial Torsen (un diferențial cu alunecare limitată disponibil și pe modelele Quattro din gama Audi) ambele în dotarea standard. Diferențialul Torsen va transmite către roți puterea de 500 de cai și cuplul uriaș de 550 de NM ajutând mașină să ajungă la 100 de km la oră în aproximativ 4 secunde. Pentru GS F, japonezii au modificat șasiul cu tracțiune spate al surorii mai mici RC-F acesta fiind dotat cu suspensie multi-link și patru setări pentru motor și suspensie care oferă un răspuns diferit din partea cutiei de viteze, accelerației, amortizoarelor și a direcției.

Înfățișarea lui GS F va merge pe același concept de design agresiv adoptat în cazul lui RC F dominat în special de grila imensă de culoare neagră și de blocurile optice cu linii taioase dublate de silueta musculoasă a părții laterale. Prețul de pornire va gravita undeva în jurul pragului de 80,000 de lire sterline (aproximativ 130,000 de dolari) iar dotarea standard va cuprinde o listă interminabilă de opționale interesante și gadgeturi care să justifice din plin banii plătiți de viitorii clienți. Este de așteptat ca mașina să respecte buna tradiție japoneză de a oferi cât mai multe dotâri încă de la nivelul standard, astfel că prețul maxim al acestei mașini să fie mult sub cel al unui M5 garnisit cu dotări echivalente. Deși Toyota (compania mamă a Lexus) este unul dintre constructorii care a înregistrat cele mai bune rezultate în dezvoltarea propulsiei hibride, se pare că GS F se va baza strict pe rețeta clasică a unui V8 aspirat care nu va fi dotat nici cu turbină nici cu un motor electric complementar. Nu este încă sigur dacă Lexus va oferi și o versiune ușoară a GS F, dotată cu elemente din fibră de carbon (așa cum este cazul lui RC F).

Sursele citate de Autocar susțin că noul model nu își va face apariția la Salonul Auto din noiembrie de la Los Angeles deoarece inginerii japonezi lucrează încă la ultimele detalii de design și aerodinamică. Comenzile pentru noul GS F vor fi demarate cel mai probabil în ultimul trimestru din 2015.

Foto: freepik