Federația Internațională de Automobilism (FIA) sugerează că modificările aduse designului monoposturilor de Formula 1 pentru sezonul 2017 ar putea să nu genereze efectul scontat și anume creșterea numărului de depășiri în cursă, dar cu siguranța vor aduce timpi mai buni pe tur.

Pentru sezonul 2017 obiectivul principal este ca monoposturile să devină mai rapide cu 5 sau 6 secunde pe tur și să adopte în același timp un design exterior mai agresiv și plăcut ochiului. Se pare că monoposturile vor beneficia de aripi deportante și de anvelope mult mai late (de 425 de mm pe puntea spate și 325 mm pe puntea față adică o creștere de aproximativ 100, respectiv 80 de mm față de designul actual).

Totuși, mai multe echipe, în frunte cu Force India, și-au exprimat deja îngrijorarea susținând că nu vor reuși să finalizeze modificările necesare până la adoptarea oficială a modificărilor tehnice în regulament (programată pentru martie 2016). Răspunsul directorului tehnic al FIA, Charlie Whiting nu a întârziat. Acesta le-a acordat echipelor de Formula 1 un răgaz suplimentar pentru a utiliza tehnologia de hidrodinamică tehnică – CFD (Computational Fluid Dynamics) necesară îmbunătățirii aerodinamicii noului design. Astfel, inginerii vor avea suficient timp să definitiveze îmbunătățirile aerodinamice care vor face monoposturile din 2017 mai rapide. Whiting a precizat că primul set de date venite din partea echipelor va fi analizat de FIA începând din octombrie anul acesta. De asemenea, reprezentanții FIA așteaptă și estimările privind gradul de aderență al noilor pneuri, date care vor fi livrate de furnizorul Pirelli. Whiting apreciază că pneurile mai late vor furniza un câștigă de aproximativ 2, 3 secunde pe tur în vreme ce mărirea forței de apăsare va aduce încă 3 secunde pe tur.

Totuși, Whiting s-a arătat sceptic în privința posibilității ca noile schimbări tehnică să aducă și creșterea numărului de depășiri pe cursă. Whiting a declarat: „Am atins un echilibru acceptabil. Majoritatea directorilor tehnici este de părere că munca depusă de grupul de lucru penru depășiri (OWG – Overtaking Working Group) pentru sezonul 2009 a fost nesemnificativă în comparație cu cei doi factori importanți din prezent: degradarea pneurilor și sistemul DRS. Dacă, așa cum cred unii tehnicieni, va fi mai greu pentru un monopost să stea foarte aproape în spatele altui monopost, atunci am putea modifica autoritatea sistemului DRS. Nu văd nicio problemă din acest punct de vedere.”

Foto: freepik