Cea de-a treia zi a Raliului Australiei a consemnat un nou rezultat pozitiv pentru Hyundai Motorsport în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), trei echipaje ale constructorului coreean reușind să termine în primele opt locuri.
Pentru a patra oară în acest sezon, Hayden Paddon a reușit o clasare în top cinci după Power Stage-ul desfășurat pe traseul de la Wedding Bells. Thierry Neuville reușit să-și apere poziția a șaptea în vreme ce spaniolul Dani Sordo a reușit un satisfăcător loc opt la prima sa participare la raliul organizat în orașul Coffs Harbour din provincia australiană New South Wales.
După ce a primit o mașină cu aceleași specificații tehnice îmbunătățite ca și Sordo și Neuville, Paddon nu a dezamăgit și a înregistrat din nou o performanță notabilă. Acesta s-a declarat foarte mulțumit de faptul că a reușit să câștige două etape ale raliului și a precizat că raliul din Australia reprezintă o competiție specială pentru el. Locul cinci obținut de Paddon reprezintă un mare câștig pentru Hyundai care își consolidează astfel locul secund din clasamentul constructorilor.
Belgianul Thierry Neuville a contribuit și el la bagajul de puncte al Hyundai în clasamentul general datorită locului șapte obținut după un raliu în care a condus prudent terminând toate cele 17 probe ale raliului fără probleme tehnice. Neuville a recunoscut că a preferat să nu-și asume vreun risc pentru a acumula cât mai multe puncte și a nu periclita integritatea mașinii.
Dani Sordo s-a bucurat de primul său raliu la Coffs Harbour și și-a găsit rapid ritmul ideal de cursă reusind să câștige trei probe în prima zi a raliului. Din pacate, acesta nu a reușit să păstreze ritmul din ziua de vineri, dar a terminat totuși pe un loc opt la general. Spaniolul s-a declarat foarte mulțumit de nivelul de performanță al mașinii sale și a precizat că prima sa participare la Raliul Australiei în actualul format l-a ajutat să acumuleze multă experiență. Distanța față de coechipierul Neuville era una considerabilă așa că spaniolul a preferat să-și conserve poziția din clasament și să testeze noi setări pentru mașină.
Team Principal-ul Hyundai Motorsport, Michel Nandan, a subliniat și el faptul că principalul obiectiv al echipei în acest raliu a fost conservarea poziției secunde din clasamentul constructorilor. Nandan a adăugat că Raliul Australiei este o competiție foarte dificilă și solicitantă pentru mașini, dar echipa tehnică a reușit să scoată maximum de performanță din modelul i20 WRC. Monegascul nu și-a ascuns însă dezamăgirea față de faptul că Hyundai nu a reușit să reducă ecartul față de liderul Volkswagen. Acesta a adăugat însă că toate echipajele Hyundai vor forța în ultimele 3 raliuri ale sezonului în speranța de a acumula cât mai multe puncte și de a-și asigura poziția a doua din clasamentul general al constructorilor la finalul sezonului.
Foto: freepik