Dificultățile financiare traversate de echipele mici din Formula 1 l-au determinat pe șeful Formulei 1, Bernie Ecclestone, să ia în considerare introducerea unor unități de propulsie mai ieftine destinate acestor echipe.

formula-1

Producătorii de motoare Mercedes, Ferrari, Renault şi Honda au anunțat că au ajuns la un acord pentru a păstra motoarele turbo V6 hibrid de 1.6 litri şi după sezonul 2017, însă Ecclestone dorește să ofere echipelor de pluton o alternativă care să le reducă semnificativ costurile pentru a evita ca acestea să părăsească Formula 1. Conform publicației online Motorsport, motorul alternativ ar urma să fie un V8 sau un V6 twin turbo dotat cu sistem clasic KERS de recuperare a energiei. Aceste propulsoare ar urma să fie oferite în paralel cu actualele motoare V6 hibrid, Federația Internațională de Automobilism (FIA) urmând să opereze schimbări de regulament care să asigure, pe cât posibil, egalitatea între echipele care utilizează cele două specificații diferite de motoare.

Inițiativa pare a fi una foarte interesantă și pentru Red Bull, dar mai ales pentru furnizorul lor de motoare: Renault. Renault a amenințat deja că există riscul să se retragă din Formula 1 deoarece, în pofida investițiilor uriașe, francezii nu au reușit să elimine problemele tehnice ale actualului propulsor V6 hibrid. Red Bull și Renault ar beneficia astfel de o alternativă interesantă de dezvoltare a unui nou propulsor. Christian Horner, team principal al Red Bull Racing, s-a arătat și el foarte deschis față de acest concept afirmând că subiectul merită dezbătut pe îndelete. Horner a afirmat că soluția nu ar reprezenta o premieră și ar face competiția mai interesantă: “Unul dintre motoare ar putea fi mai competitiv pe anumite circuite și lucrurile ar putea arăta un pic diferit.”

Horner a precizat însă că decizia finală aparține furnizorului de motoare Renault, dar că este convins că francezii ar lua aceasta variantă în considerare.

Foto: freepik