După ce a impresionat de-a lungul weekendului, Max Verstappen a trebuit să se mulțumească doar cu locul secund în calificările din Mexic. Asta fiindcă atunci când puțină lume se mai aștepta ca cineva să-l detroneze pe olandez, Vettel a reușit un tur excelent pentru a stabili noul record al circuitului și a „fura” pole-ul.

Germanul a făcut exact ce avea nevoie să facă, adica sa place din pole in Marele Premiu al Mexicului. Turul lui Vettel a fost înregistrat în 1:16.488, fiind cu sub o zecime de secundă mai rapid decât al lui Verstappen. Piloții Mercedes au fost mai lenți decât multă lume s-ar fi așteptat în Mexic, Valtteri Bottas obținând poziția a patra după ce a fost puțin mai lent decât coechipierul său.
Pole position pentru Ferrari si Vettel

Pole position pentru Ferrari si Vettel

Max Verstappen a câștigat o cursă aruncată în aer de incidentele din primul tur, iar clasările lui Sebastian Vettel și Lewis Hamilton i-au adus titlul mondial britanicului.

Nu a fost tocmai scenariul dorit de Hamilton, însă pilotul Mercedes s-a încununat campion mondial pentru a patra oară în Mexic. Britanicul a fost implicat într-o serie de incidente în primele trei viraje ale Marelui Premiu care au dus la prezența sa și a rivalului Vettel pe ultimele poziții ale cursei imediat după start.

Verstappen a pornit totul în momentul în care a încercat să treacă la conducerea cursei la capătul liniei de start-sosire. Olandezul a încercat o depășire pe exterior în primul viraj, el și Vettel făcând contact înainte de următoarea serie de viraje lente, 2 și 3. În spatele acestora, Hamilton s-a implicat în luptă încercând să treacă de rivalul său. Un al doilea contact a dus la distrugerea aripii față a mașinii Ferrari și la o pană a gumei dreapta-spate a Mercedes-ului.

După ce ambii au fost nevoiți să intre la boxe, ei s-au regăsit în urma plutonului condus de Verstappen, olandezul fiind ușor norocos că nu a suferit soarta lui Hamilton. Odată aflat la conducerea cursei, pilotul Red Bull a avut cale liberă spre victorie. Verstappen și-a crescut treptat avansul în fața lui Valtteri Bottas și a avut un ritm remarcabil în frunte, fiind temperat de la boxe după ce alte mașini motorizate de Renault au abandonat. Mașina sa a rezistat însă până la final, Verstappen înregistrând al treilea său succes în Formula 1.

Bottas și Kimi Raikkonen au mai urcat pe podium în Mexic, în timp ce Vettel a reușit să recupereze până pe poziția a 4-a. Petrecerea era însă în toi în tabăra lui Hamilton. Britanicul ar fi avut nevoie de o clasare în top 5 pentru a deveni campion mondial în cazul în care Vettel ar fi câștigat cursa, însă finalul germanului i-a oferit matematic titlul rivalului său. Hamilton și-a trecut în cont al patrulea titlu mondial, devenind cel mai titrat pilot britanic din Formula 1 la vârsta de 32 de ani. Acesta a urcat alături de Alain Prost și de Vettel pe piedestalul piloților cu patru campionate câștigate, doar Juan Manuel Fangio (cu 5) și Michael Schumacher (cu 7) aflându-se mai sus din acest punct de vedere.

Odată ajuns în coada plutonului, Hamilton a avut probleme în a depăși alte mașini, însă și-a croit până la urmă loc până în puncte. După ce a urcat pe locul 10, pilotul Mercedes s-a luptat cu Kevin Magnussen și Fernando Alonso pentru o clasare în primii 8, reușind să treacă de spaniol după un duel entuziasmant. Esteban Ocon, Lance Stroll și Sergio Perez s-au mai clasat în puncte, mexicanul ocupând locul 7 în fața fanilor locali în timp ce canadianul a încheiat al 6-lea de ziua lui de naștere.

Plecat de pe poziția a 16-a, Daniel Ricciardo a făcut câteva prime tururi impresionante înainte de a semna primul abandon al zilei. Au urmat Nico Hulkenberg și Brendon Hartley, toți trei suferind probleme mecanice. Lista de abandonuri a crescut în ultima parte a cursei, Marcus Ericsson și Carlos Sainz fiind următorii ghinioniști. În afara punctelor s-au clasat Felipe Massa, Stoffel Vandoorne, Pierre Gasly, Pascal Wehrlein și Romain Grosjean, ultimii doi terminând cursa cu două tururi în urma învingătorului.

Articol oferit in colaborare cu pitstops.ro

Foto: freepik