SCENARIUL DTM ÎN 2017 PARE SĂ SE REPETE: SÂMBĂTA SE IMPUNE LUCAS AUER DIN POLE, DUMINICA ASISTĂM LA TRIUMF PENTRU GREEN, CARE N-ARE NEVOIE SĂ PLECE PRIMUL.

Dacă excludem punctele suplimentare din calificări, Lucas Auer și Jamie Green au făcut joc egal în weekendul de pe Lausitzring, cu câte o victorie și o clasare pe 10. Doar că pilotul Audi a punctat masiv la impresia artistică: revenit de pe ultimul loc în prima manșă, apoi progres de pe 3 pe 1 grație unor depășiri perfect executate în tururile 4 și 31.

Calificările de duminică au fost o afacere deosebit de strânsă între cei trei constructori, iar la finele celor 20 de minute am avut Mercedes, BMW și Audi pe primele trei poziții în această ordine, iar pe următoarele trei poziții aceeași distribuție. Din pole a plecat Robert Wickens, flancat de Tom Blomqvist. Pe linia a doua urmau britanicii Green și Paffett, care încheiaseră pe 1 și 2 în urmă cu două săptămâni. Lucas Auer era însă departe, abia pe 15, iar pentru liderul campionatului se anunța o după-amiază dificilă.

Blomqvist a anticipat ușor plecarea, dar nu a putut să ajungă în paralel cu Wickens, pilotul Mercedes reușind să pună rapid o secundă avans față de urmăritori. Chiar dacă BMW a părut să fie aproape în regim de calificări, s-a dovedit imediat că ritmul de cursă rămâne problematic pentru modelele M4 DTM. În turul 4, Blomqvist a cedat poziția a doua lui Green, iar la mai puțin de un minut s-a văzut surclasat și de Paffett. Nici Maxime Martin nu a putut face nimic și a căzut pe 6, depășit de Nico Muller.

Plutonul era relativ strâns, iar asta i-a făcut pe cei de la Audi să dejoace planurile ITR. Degeaba au fost convinși cei de la Hankook să aducă o compoziție mai moale de pneu pentru 2017, căci s-a văzut în primele trei curse ale anului că se poate rula consistent pe stinturi oricât de lungi cu un singur tren de gume. Așadar, Mike Rockenfeller și Mattias Ekstrom au fost chemați pentru schimbul obligatoriu chiar la finele turului inaugural. Suedezul a trecut de colegul său în turul al șaselea, iar ambii au rulat în aer curat către clasări în top 5 altfel greu accesibile dacă n-ar fi efectuat pariul strategic.

Gary Paffett a intrat la boxe în turul 13, de pe poziția a treia, iar la revenirea pe pistă s-a văzut devansat de rapidul Ekstrom. Wickens și Green au schimbat și ei pneurile după câteva minute, păstrându-și locurile 1 și 2 înaintea lui Eki. Între tururile 17 și 27 Green s-a apropiat la mai puțin de o secundă de lider, apoi a dat atacul decisiv în turul 31. Pilotul Audi a evadat apoi cu ușurință, lăsându-l pe Wickens în ghearele lui Ekstrom, care s-a folosit de ultima deschidere a DRS-ului permisă de regulament pentru a urca pe 2, în pofida pneurilor extrem de vechi. Paffett a încercat și el să găsească breșa, dar a eșuat la poalele podiumului.

Lucas Auer a avut mult de furcă pentru a rămâne în zona punctelor, fiind taxat de Marco Wittmann în duelul pentru poziția a noua. Toți piloții Mercedes au scăzut ritmul pe final, însă declinul lor a venit târziu pentru a mai coafa situația și mai gravă cu care se confruntă BMW. Martin și Wittmann au adunat doar șase puncte, iar gruparea lui Jens Marquardt părăsește Eurospeedway cu doar 20 de puncte în buzunar. Mercedes și Audi sunt tot mai departe în ierarhia generală, fiecare dintre aceste două tabere reușind câte două victorii în acest debut de sezon. Însă Paffett și Rockenfeller adună puncte importante și contează în lupta pentru titlu.

Articol preluat de pe pitstops.ro

Foto: freepik