Sustenabilitatea este cheia pentru organizatiile care vor sa ramana competitive. O abordare holisitica echilibrata este una extrem de benefica, iar asta incepe prin trecerea catre digital.
Digitalizarea nu are ca rezultat doar o viata profesionala mai usoara si mai flexibila. Solutiile ICT (Tehnologii Informatice si de Comunicatii) au potentialul de a contribui, de asemenea, la scaderea emisiilor globale de dioxid de carbon cu 20% pana in 2030, spune Gabrielle Giner, director pentru sustenabilitatea mediului la compania britanica BT.
Potrivit lui Giner – care este si presedinte al Comitetului Consultativ Momentum for Change al Conventiei Cadru a ONU privind Schimbarea Climatica – exista multe moduri in care tehnologia digitala poate promova un mediu de lucru mai sustenabil, insa printre cele mai importante dintre acestea se numara:
1. O nevoie mai redusa de a calatori. Oamenii pot lucra impreuna in mod eficient, chiar daca nu se afla in acelasi loc.
2. O nevoie mai redusa de a utiliza energia mentinand online solutiile hardware on-premise. Companiile nu vor mai avea nevoie de asta.
3. O nevoie mai redusa de a avea cat mai multe echipamente. Acestea nu mai sunt necesare, odata ce afacerile se muta in cloud.
Toate acestea vin la pachet cu digitalizarea!
“Vedem deja in acest moment cateva dintre beneficiile pe care digitalizarea muncii le are pentru mediu. Produsele si serviciile BT i-au ajutat pe clienti sa evite 11.7 milioane de tone de carbon anul trecut” spune Giner, care recomanda corporatiilor care nu au facut inca trecerea catre mediul digital, sa o faca! “Cu solutiile adecvate este posibil sa gasesti un echilibru intre sustenabilitate, securitate si eficienta, care sa functioneze pentru organizatia ta!”.
O abordare echilibrata si personalizata pentru sustenabilitate
Exista dovezi care sustin o abordare echilibrata pentru munca digitala, mentinand unele dintre functii si activitati fata in fata (in domeniul hotelier, de pilda) si transpunand altele in mediul digital.
Inainte de Coronavirus, trecerea catre o activitate digitalizata era in general una lenta. Cheia catre succes consta in luarea unor decizii privitoare la modurile in care activitatea digitala poate adauga valoare si stabilirea punctelor in care este in continuare nevoie de atingerea umana. In cadrul carantinei actuale, multi dintre noi au facut rapid trecerea catre un mediu de lucru digital, dar odata ce lucrurile vor reveni la normal, organizatiile vor putea gasi echilibrul profesional digital adecvat prin folosirea tehnologiei digitale intr-un mod mai flexibil.
Dezvoltarea avangardei: tehnologia, angajatii, clientii si partenerii
Sustenabilitatea nu se refera doar la folosirea de acasa a laptopurilor. Acest concept se refera si la analiza intregii functionari a afacerii, pentru a stabili punctele in care pot fi introduse moduri mai sustenabile de a lucra. Iata mai jos patru dintre aspectele care ar trebui sa fie in topul listei de consideratii ale oricarei companii.
1. Tehnologia
Companiile cu un avans tehnologic competitiv au o probabilitate mai mare de a avea rezultate mai bune decat celelalte business-uri de pe piata, insa si sustenabilitatea este un diferentiator important de piata! Mai mult, ea devine o parte atat de integranta a afacerilor, incat investitorii percep lipsa de interes fata de sustenabilitate ca fiind un risc pentru investitiile lor. Asadar, combinand o platforma tehnologica de top cu metode sustenabile de a lucra, organizatiile pot fi adevarate deschiatoare de drumuri in domeniul lor de activitate.
2. Angajatii
Angajatii sunt un alt punct important care trebuie luat in discutie. Pentru a atinge targeturile privitoare la reducerea emisiilor de carbon, companiile au nevoie sa recruteze oameni talentati, care inteleg importanta sustenabilitatii. Cu cat o organizatie incearca sa fie mai sustenabila, cu atat este mai probabil ca aceasta sa recruteze oameni care sa o ajute sa atinga acest obiectiv.
3. Clientii
La fel ca si in cazul personalului, atentia clientilori este din ce in ce mai mult indreptata catre sustenabilitate. BT de pilda lucreaza cu Unilever, o companie care a recunoscut importanta asocierii produselor sale cu un obiectiv din sfera sustenabilitatii, fie el etic, social sau de mediu.
4. Partenerii
Pasii mari catre sustenabilitate nu ar trebui sa fie facuti in mod izolat. Este important ca o companie sa recunoasca puterea de cumparare pe care o are si sa lucreze alaturi de alte entitati pentru a se asigura ca lantul de distributie si de aprovizionare tinde catre sustenabilitate. BT, de pilda, are 16.000 de furnizori si incepe in acest moment sa ceara furnizorilor importanti cu care lucreaza sa reduca emisiile de carbon in perioada derularii contractului cu compania.
Foto: freepik