Lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere

Fum din teava de esapament
Daca iese fum din teava de esapament a masinii tale, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa observi daca fumul este negru, albastru sau alb. Daca fumul este eliberat doar cand masina se afla in miscare, roaga un prieten sa mearga in spatele tau si sa iti descrie culoarea acestuia. Acest lucru te va ajuta sa ramai concentrat la volan.

Fumul negru este cauzat de combustibil ars in teava de esapament. Acest lucru poate fi cauzat de ajustarea gresita a carburatorului (sau injectoare de combustibil, daca exista) sau de un filtru de aer blocat. Daca fumul negru apare la prima ora a diminetii, este posibil ca sistemul de injectie sa aiba nevoie de remedieri. Distribuitorul dumneavoastra local va putea identifica ce anume determina acest fum negru si va putea remedia problema.

Fumul albastru indica faptul ca uleiul este ars. Din pacate, fumul albastru continuu poate conduce la reparatii costisitoare deoarece indica faptul ca inelele pistonului sau peretii cilindrului sunt deteriorati. Daca este vorba doar despre un puf rapid de fum albastru dimineata, atunci problema este probabil legata de supapa. Aceasta nu este o problema extrem de grava, dar necesita atentie imediata de la distribuitorul tau.

Fumul alb se poate datora lichidului de racire sau antigelului care prezinta scurgeri sau este fortat sa patrunda in camerele de combustie si ars. O garnitura care prezinta scurgeri, cap rupt sau un perete deteriorat al cilindrului este cel mai probabil cauza aparitiei fumului, dar cere opinia distribuitorului inainte de a incepe reparatia.

Scurgeri
Atunci cand te apropii de masina sau cand privesti in oglinzi in timp ce conduci poti observa semne care indica faptul ca ceva nu este in regula cu masina ta. Daca nu esti sigur care este problema sau cum poate fi rezolvata aceasta, discuta cu distribuitorul. Trebuie sa ii oferi cat mai multe informatii pentru identificarea corecta a problemei.

Daca observi o scurgere, sunt cateva semne la care ar trebui sa fii atent: daca masina este parcata in panta, unde anume sub masina ai observat scurgerea si ce culoare ale lichidul scurs. De exemplu, un lichid verde sub partea din fata a masinii este, probabil, lichidul de racire a motorului. Verifica indicatorul de temperatura pentru a te asigura ca masina nu este supraincalzita si contacteaza distribuitorul pentru a localiza si a remedia scurgerea.

Mirosuri ciudate

Un miros neobisnuit poate proveni de la masina din fata sau de afara, dar daca acesta perista, este posibil sa provina de la masina ta. Atunci cand descrii mirosul distribuitorului tau, incearca sa iti amintesti daca:

  • mirosul a fost unul dulce (cauzat probabil de arderea lichidului de racire a motorului)
  • acru, asemanator cu mirosul plasticului ars (cauzat probabil de defectiuni electrice)
  • asemanator cu mirosul de cauciuc ars (cauzat probabil de supraincalzirea franelor sau de ambreiaj)

Oricare ar fi cauza, discuta problema cu distribuitorul tau.

Sunete neobisnuite

Incerca sa gasesti un termen care sa descrie cat mai bine sunetul pe care il auzi si retine daca sunetul este intermitent sau continuu. Daca acesta este intermitent, retine daca a aparut atunci cand motorul era rece sau incalzit, daca in momentul repectiv ai acelerat sau conduceai la o viteza constanta, sau daca au existat valori neobisnuite. Informatiile de acest tip vor fi de ajutor distribuitorului tau in remedierea problemei.

Foto: freepik