Festivalul international de creativitate Cannes Lions va introduce o raportare non-obligatorie de sustenabilitate in procesul de acces pentru premiile pe anul 2023.
Folosind planul de actiune in cinci puncte al AdNet Zero ca indrumare, toti participantii vor fi incurajati sa-si prezinte in creatia depusa si emisiile de CO2. Datele si informatiile sunt colectate de Festival pentru a evalua cele mai bune practici in productia si distributia creatiilor la nivel global si nu vor informa procesul de jurizare.
„Credem ca este responsabilitatea noastra colectiva sa impulsionam actiunile pentru sustenabilitate prin creativitate” a declarat CEO-ul Lions, Simon Cook. „De aceea, integram sustenabilitatea in toate premiile Lions din acest an pentru a informa cele mai bune practici si pentru a sprijini ambitiile AdNet Zero” a adaugat el.
„Organizatiile caritabile castigatoare ale SDG Lions arata cum creativitatea poate determina actiuni menite sa indeplineasca ambitiile Obiectivelor Globale si suntem incantati sa sprijinim activitatea continua a acestor organizatii caritabile inspirationale”, a mai spus Simon Cook.
Toate taxele de inscriere pentru Lions 2022 pentru Obiectivele de Dezvoltare Durabila (SDG) au fost donate catre cinci organizatii caritabile castigatoare ale premiului Lion. Fiecare organizatie nonprofit care sustine activ ambitiile Obiectivelor Globale ale Natiunilor Unite in intreaga lume, a primit o cota egala de 226.860 de euro.
Fiecare organizatie caritabila lupta pentru cauze vitale, incepand de la dreptul la contraceptie si libertatea de exprimare si ajungand pana la saracia alimentara si la constientizarea dizabilitatilor. Iata care sunt organizatiile caritabile care au primit donatiile din partea Lions.
Everybody Eats
Everybody Eats (Toata lumea mananca) este o organizatie caritabila din Noua Zeelanda care se afla in spatele initiativei „The Goodie Box” (Cutia cu bunatati), creata impreuna cu DDB New Zealand Auckland, pentru a incuraja restaurantele din intreaga tara sa „plateasca” pentru resturile lor. Ajutand la combaterea saraciei alimentare si a risipei inutile, „The Goodie Box” a primit in 2022 premiul Leul SDG de bronz.
“Everybody Eats este foarte incantat sa primeasca fondurile atat de necesare, ca parte a castigurilor la Cannes Lions. Banii vor fi destinati infiintarii celui de-al treilea restaurant comunitar permanent de tip “plateste-cum-simti”, din Glen Innes, Auckland. Locatia se afla la granita cu cea mai mare concentratie de locuinte sociale din Noua Zeelanda si isi propune sa ofere in fiecare saptamana 750 de mese cu 3 feluri de mancare”, a spus Nick Loosely, fondator si general manager al Everybody Eats.
Reporteri fara Frontiere
Reporters Without Borders (Reporteri fara Frontiere) este ONG-ul din spatele „The Truth Wins” (“Adevarul castiga”), dezvoltat alaturi de DDB Germany Berlin. Subliniind importanta libertatii presei, organizatia a folosit o metoda inovatoare de a oferi acces la informatiile cenzurate ale unor jurnalisti de seama din Rusia, Turcia si Brazilia prin intermediul Twitter, folosind numerele de la loterie ca si cod de acces. De asemenea, a castigat un Leu SDG de bronz.
„Reporteri fara Frontiere lucreaza constant pentru o lume cu o mai mare libertate a presei. Campanii precum „Adevarul castiga” ne ajuta sa crestem gradul de constientizare a cauzei noastre, sa ne raspandim munca in intreaga lume si sa castigam sustinatori – ceea ce ne permite in cele din urma sa sprijinim jurnalistii care isi risca viata in fiecare zi. Pentru jurnalistii din Ucraina, de exemplu, am putea oferi echipament de protectie, asistenta psihologica sau chiar instruire in materie de siguranta” a spus Christian Mihr, directorul executiv al Reporters Without Borders (RSF) Germania.
Change the Ref Inc.
Change the Ref, Inc. sustine dreptul pentru controlul armelor in America, iar organizatia nonprofit a colaborat cu Leo Burnett Chicago pentru a crea „The Lost Class”. O cascadorie care i-a pacalit pe sustinatorii detinerii de arme sa vorbeasca in cadrul unui memorial pentru victimele infractiunilor comise cu arme, a atras atentia in masa asupra problemei violentei armate si a plecat acasa cu un premiu Leul de argint SDG.
„Donatia SDG Lions va avea un impact pozitiv asupra modului in care ne desfasuram actiunile si campaniile in 2023. Datorita acestui tip de sprijin, vom putea ajunge la un numar mai mare de oameni si vom determina constientizarea efectiva a violentei armate in America. In plus, vom merge prin tara cu tineri activisti pentru a sprijini comunitatile afectate de epidemia de violenta armata. Asadar, in numele fiului nostru Joaquin Oliver si a celor peste 45.000 de oameni care isi pierd viata anual din cauza violentei armate in societatea noastra, multumim si Dumnezeu sa va binecuvanteze bunatatea!” a spus Manuel Oliver, activist si co-fondator al organizatiei caritabile Change the Ref.
Comitetul Paralimpic International
Comitetul Paralimpic International a colaborat cu Adam&Eve DDB London care a dezvoltat filmul de campanie “WeThe15”. Promovand miscarea WeThe15 de incluziune a persoanelor cu dizabilitati, filmul a fost difuzat in timpul Jocurilor Paralimpice de la Tokyo si a castigat un Leu SDG de bronz.
„Donatia de la Cannes Lions pentru activitatea noastra continua este primita cu recunostinta si va oferi un sprijin suplimentar echipei, in incercarea noastra de a folosi WeThe15 pentru a promova vietile celor 1,2 miliarde de persoane cu dizabilitati din intreaga lume. Recunoasterea campaniei WeThe15 la Festivalul International de Creativitate Cannes Lions este o dovada a muncii asidue care a fost depusa pentru lansare de atat de multe parti interesate”, a spus directorul de brand si comunicare al IPC, Craig Spence.
GEPAE (Grupul Strategic pentru Pilula Contraceptiva de Urgenta)
Organizatia nonprofit GEPAE (Grupul Strategic pentru Pilula Contraceptiva de Urgenta) sustine dreptul femeilor la contraceptie in Honduras si a incheiat un parteneriat cu Ogilvy Honduras pentru dezvoltarea “Morning After Island”, care a castigat un Leu SDG de Bronz.
Premiile SDG Lions, lansate in parteneriat cu Natiunile Unite, isi propun sa promoveze constientizarea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabila ale ONU, o ambitie colectiva de a pune capat saraciei, de a proteja planeta si de a asigura prosperitatea tuturor pana in 2030. Anul acesta Lions celebreaza productia creativa ce sprijina in mod activ promovarea Obiectivelor si utilizeaza puterea industriei de comunicare creativa pentru a sprijini ambitiile legate de obiective.
Sursa: https://www.adnews.com.au/news/cannes-lions-introduces-non-compulsory-sustainability-reporting
Foto: freepik