CEA DE-A TREIA GENERAȚIE RS5 DTM A FOST PENTRU PRIMA OARĂ DEZVOLTATĂ ÎN PARALEL CU MODELUL DE STRADĂ, IAR OBIECTIVUL GRUPĂRII LUI DIETER GASS ESTE SĂ ÎNCUNUNEZE ȘIRUL VICTORIILOR DE ETAPĂ CU UN NOU TITLU LA PILOȚI, PERFORMANȚĂ NEATINSĂ DIN 2013 ÎNCOACE.

Primul RS5 a fost și singurul care a dat campionul, Mike Rockenfeller dominând stagiunea 2013 din DTM pe modelul privat înscris de Team Phoenix. După două sezoane, Audi a venit cu o restilizare foarte eficientă din punct de vedere aerodinamic (nume de cod RC3), iar în 2015 și 2016 de fiecare dată s-a impus de 10 ori din 18 starturi în seria germană de turisme. Totuși, Wehrlein (Mercedes) și Wittmann (BMW) au jucat cartea constanței și au învins, iar Audi s-a consolat doar cu titlul constructorilor în campania precedentă.

2017 vine așadar cu schimbări importante în DTM, cei trei constructori punându-se de acord să reducă efectivele de la 8 la 6 mașini. Jumătate dintre titularii Audi au fost astfel invitați să părăsească echipa, cei rămași fiind Mattias Ekstrom, Jamie Green, Mike Rockenfeller și Nico Muller. Nou-veniții sunt Rene Rast, care a dat randament anul trecut la primele sale participări, și Loic Duval, unicul pilot redirecționat către DTM după închiderea operațiunii din mondialul de anduranță.

Tocmai această eră ce se încheie în WEC face ca programul din DTM să capete o importanță capitală pentru Audi Sport în 2017, mai ales că s-a finalizat și predarea ștafetei de la doctorul Wolfgang Ullrich către Dieter Gass. Acesta s-a declarat mândru de noua mașină, apoi i-a dat cuvântul managerului de proiect Stefan Gugger, care a detaliat ariile în care s-a lucrat cel mai mult. Date fiind restricțiile din regulament, o atenție sporită s-a putut conferi elementelor aerodinamice din jurul roților spate, iar aripa spate a fost complet regândită, fiind acum formată din două elemente. Dacă până acum sistemul DRS funcționa prin coborârea aripii, 2017 vine cu o regândire inspirată din Formula 1: planul superior se va ridica pentru a crește viteza de top.

Totuși, regulamentul a impus o reducere a apăsării aerodinamice, pentru a face mașinile mai provocatoare. A crescut garda la sol, a fost regândit difuzorul și splitterul, iar podeaua nu mai este la fel de eficientă. Așa cum ne povestea într-un interviu exclusiv Antonio Felix da Costa, asta e ceea ce-și doresc piloții: mai puțină aderență, mai multă putere. Și asta vor primi: se va trece de 500CP în 2017, iar Hankook vine cu o compoziție mai moale de pneu, care se va degrada rapid. Mattias Ekstrom, campion en-titre de rallycross, este foarte încântat de această perspectivă, după ce a dus greul testelor din intersezon alături de Jamie Green. În ceea ce privește motorul, s-a lucrat la admisie și răcire din rațiuni de fiabilitate, căci în DTM se parcurge întregul sezon cu aceeași unitate de putere.

Sunt vremuri incitante pentru DTM: vom avea mai multă putere, pneuri mai moi, apăsare mai scăzută. La ce piloți de top sunt în acest campionat, spectacolul va fi la cotele cele mai înalte în 2017!

Dieter Gass

Sursa foto & articol: pitstops.ro

Foto: freepik