Moda parteneriatelor și alianțelor în industria auto se răspândește și în Japonia. După ce alianțe precum cea dintre marca europeană Renault și cea japoneză Nissan au produs rezultate excelente, iată că a venit rândul unui partneriat 100% japonez între Toyota și Mazda.
Inițial au existat zvonuri privind o alianță între Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și Mazda, dar discuțiile dintre producătorul american și cel japonez nu s-au concretizat. În schimb, tratativele dintre CEO-ul Toyota, Akio Toyoda, și omologul său de la Mazda, Masamichi Kogai, s-au încheiat la 13 mai prin semnarea unui partneriat pe termen lung între cei doi producători. Conform agenției Reuters, parteriatul dintre Toyota și Mazda este unul menit să reducă costurile de producție și să faciliteze dezvoltarea unor noi tehnologii în comun. Colaborarea dintre cei doi producători japonezi vine pe fondul creșterii exponențiale a costurilor din pricina cerințelor tehnologice tot mai stricte în domeniul protecției mediului și siguranței. Producătorii de automobile de pretutindeni au adoptat această strategie de împărțire a costurilor fie pentru platforme tehnice, propulsoare sau dezvoltarea de acumulatori pentru a putea împărți investițiile uriașe și a-și amortiza rapid costurile.
Cei doi producători japonezi aveau deja o colaborare la nivel tehnologic: Mazda utilizează tehnologii hibride de propulsie dezvoltate de Toyota și va produce în curând un sedan de clasă mică bazat pe platforma Mazdei 2, care va fi vândut sub marca Scion din portofoliul Toyota. Totuși, parteneriatul recent încheiat urmărește o cooperare mult extinsă care depășește cadrul actual. Conform Reuters, cele două companii japoneze discută deja demararea unui parteneriat amplu în domeniul tehnologiilor de reducere a consumului de combustibil care se va baza pe două componente principale. Prima va fi dezvoltarea și utilizarea în comun a tehnologiei pilei de combustibil (En. „Fuel cell”) și tehnologiei de propulsie hibrid plug-in, domenii în care Toyota dispune deja de un avans tehnologic puternic față de concurență. Cea de-a doua componentă a colaborării va fi utilizarea și perfecționarea gamei de motoare diesel și pe benzină Skyactiv, dezvoltate de Mazda. Astfel, Mazda va beneficia de cele mai performante tehnologii de propulsie alternativă (zonă în care nu a investit suficient până în prezent) în vreme ce Toyota va avea acces la motoarele convenționale foarte eficiente din gama Mazda. Ambii producători reușesc astfel să utilizeze o scurtătură pentru a-și completa reciproc carențele tehnologice și, concomitent, împart costurile uriașe necesare dezvoltării acestora.
Foto: freepik