DUPĂ TREI WEEKENDURI ÎN CARE HONDA A PROFITAT DE CADOURI FĂCUTE DE VOLVO, ROATA S-A ÎNTORS ÎN ETAPA-VEDETĂ DE PE VECHIUL NURBURGRING, UNDE SUEDEZII AU OBȚINUT AMBELE SUCCESE.

Nick Catsburg și-a confirmat încă din antrenamente statutul de favorit pe Ring, după două participări în cursa de 24 de ore rezervate GT-urilor. Olandezul nu a putut să ducă la bun sfârșit turul care i-ar fi adus pole-ul, vibrații pe ultimul sector făcându-l să renunțe la cea de-a doua tentativă. Norbert Michelisz a profitat de ocazie și l-a devansat cu șase zecimi pe pilotul Volvo. Chiar dacă aveau balast de 70-80kg, modelele Honda, Volvo și Citroen au monopolizat top 6. Cu probleme la suspensie, Tiago Monteiro a fost nevoit să ruleze lent în MAC3 doar pentru a aduna punctele la constructori, victoria fiind adjudecată de rivalii de la Volvo în pofida intensificării vibrațiilor la mașina lui Catsburg.

CURSA 1

Pe grila inversată, tot un model Volvo se afla în avanposturi: Nestor Girolami și-a păstrat poziția la start, în timp ce coechipierul Thed Bjork a urcat de pe 6 pe 3 la stingerea semafoarelor. După aproape opt minute de acalmie, plutonul a ajuns pe Dottinger Hohe, lunga linie dreaptă de pe sectorul final. Acolo, Bjork a mai făcut o victimă în persoana lui Mehdi Bennani, în timp ce Huff trecea de Monteiro pentru locul 6. Tot pe această linie dreaptă s-a produs, un tur mai târziu, schimbarea de lider. Ultima parcurgere a Nordschleife a adus câte o lovitură grea pentru ambii constructori cu prezență oficială: Monteiro și Girolami au făcut pană, iar pentru argentinian weekendul s-a încheiat. Bjork a învins, urmat de cele trei modele Citroen ale lui Bennani, Huff și Chilton. Esteban Guerrieri a profitat de toate incidentele și s-a clasat al cincilea, înaintea lui Catsburg și Michelisz.

CURSA 2

Mașina lui Monteiro nu a putut fi reparată în timpul rezervat între manșe, fiind nevoit să ia startul de la boxe după trecerea întregului pluton din WTCC și ETCC. Șansele sale de a puncta erau extrem de mici și depindeau mai degrabă de o nouă porție serioasă de ghinion pentru adversari. Norbi Michelisz nu l-a putut ajuta din pole, fiind imediat surclasat de Catsburg și de Huff. Britanicul a fost scos pe exterior și nu și-a ascuns frustrarea în fața oficialilor, care nu au găsit de cuviință să penalizeze manevra olandezului. Înainte de a completa turul pe varianta de Grand Prix, Huff și-a recuperat locul al treilea de la Bjork, apoi pozițiile au fost înghețate în puncte până la finele manșei.

Nu au mai fost depășiri pe lunga linie dreaptă, iar Monteiro abia a reușit să croșeteze plutonul din european și să prindă coada grupului din campionatul său. Daniel Nagy a lovit zidul în ultima buclă, oferindu-i portughezului locul 13. Tom Coronel l-a devansat pe Esteban Guerrieri de această dată, însă marea sărbătoare a fost în tabăra Volvo: dublă victorie pe Ring și primul loc în toate clasamentele. Catsburg a recuperat tot deficitul raportat la Monteiro, iar Bjork e și el aproape. Chiar și Norbi Michelisz poate să-și schimbe tonul discursului în funcție de roata norocului – de la resemnarea unei poziții de secund în slujba lui Monteiro, iată cum maghiarul revine în calculele pentru titlu.

Conferința de presă a fost un prilej de a analiza comportamentul ocupanților podiumului. În mod natural, Catsburg era încântat cu recolta de puncte și cu ritmul etalat de Volvo, însă Thed Bjork era vizibil afectat de faptul că fusese învins de un coechipier, după ce la Monza avusese parte de protagonism. Mehdi Bennani pare mereu surprins să ajungă pe podium, chiar dacă e deja a 14-a oară când se întâmplă acest lucru. Michelisz încerca să exprime cât mai elegant bucuria regrupării în fruntea campionatului pe seama neșansei coechipierului Monteiro, iar în colțul negru era nepopularul Huff, cu acuzele sale față de Catsburg.

Urmează runda de casă pentru Tiago, pe un alt traseu-excepție, stradalul din Vila Real. Se va ajunge astfel la jumătatea sezonului, odată cu ultima rundă europeană din 2017.

Clasament piloți: Catsburg 127p, Monteiro 125p, Bjork 119p, Chilton 106p, Huff 102p, Bennani 101p.

Sursa: www.pitstops.ro

Foto: freepik