Shell UK isi doreste sa fie unul dintre principalii jucatori din sistemul de transporturi al viitorului. Tocmai de aceea, compania trece la actiune astazi, investind intr-o gama de combustibili noi pentru transport, care sa genereze emisii de carbon mai reduse sau chiar inexistente.
Transportul viitorului
Transporturile interne reprezinta sectorul cu cele mai multe emisii din economia Marii Britanii, acesta fiind responsabil pentru 35% din emisiile de gaze cu efect de sera din tara.
Tocmai de aceea, Marea Britanie se confrunta cu o nevoie vitala de a imbunatati calitatea aerului prin reducerea emisiilor. Vorbim atat despre emisiile locale, care cauzeaza poluarea aerului in localitatile de pe teritoriul Regatului, cat si despre dioxidul de carbon care contribuie la schimbarea climatica globala. Printre masurile in acest sens se numara biocombustibilii, precum si incarcarea pentru vehicule electrice si hidrogenul. Unele optiuni sunt potrivite pentru calatorii scurte in zone urbane, in timp ce altele au performante mai bune la calatorii mai lungi intre orase.
Vehiculele electrice
In Marea Britanie, Shell incurajeaza adoptarea vehiculelor electrice prin investitii in infrastructura, atat acasa cat si la serviciu, sau in deplasare.
Pentru clientii aflati la drum, Shell vine cu oferta de puncte de reincarcare Shell Recharge, din care sunt instalate peste 70 de puncte in locatiile de retail ale companiei. De asemenea, compania are in plan sa instaleze alte cateva sute de astfel de puncte, pe masura ce piata se dezvolta. Aceste puncte Shell Recharge permit soferilor sa isi incarce masinile in jumatate de ora.
Pentru clientii care prefera sa isi incarce vehiculele acasa sau la serviciu, Shell a achizitionat compania New Motion, unul dintre cei mai mari operatori de puncte de incarcare din Europa.
Planul Shell este acela de a mari accesul la o gama de optiuni de reincarcare ce raspund unor nevoi diferite ale clientilor, odata cu cresterea numarului de vehicule electrice.
Shell a inceput, de asemenea, sa instaleze puncte de incarcare super rapide, in parteneriat cu Ionity, in locatii strategice din Europa. Acestea vor necesita mai putin de 10 minute pentru a incarca urmatoarea generatie de vehicule electrice.
Viitorul hidrogenului
Shell crede ca hidrogenul are potentialul de a fi un combustibil cu continut redus de carbon, extrem de important pentru transporturi, in mod special pentru cele de mare tonaj, precum camioane si trenuri.
Vehiculele electrice fuel-cell pe hidrogen nu produc gaze cu efect de sera, singurele emisii pe care le produc fiind vaporii de apa. Iar cand electricitatea regenerabila este folosita pentru a produce hidrogenul, vehiculul poate fi alimentat eficient, fara sa genereze vreo emisie.
Pana in acest moment, Shell a deschis doua statii de reincarcare cu hidrogen in Marea Britanie, in parteneriat cu ITM Power si Toyota, urmand ca in scurt timp sa se deschida si o a treia astfel de statie. De asemenea, exista finantare de la guvern pentru inca trei.
Condusul intr-un viitor al hidrogenului
Omenirea a pornit deja in calatoria catre un viitor cu continut redus de carbon. Shell exploreaza in mod sustinut modul in care combustibilii curati ne pot face sa ne bucuram de un sector al transporturilor cu un continut redus de carbon. Iar carburantul care nu produce niciun fel de emisie daunatoare, ci doar vapori de apa, este hidrogenul. In plus, atunci cand hidrogenul este produs folosind electricitate din surse regenerabile de energie, masinile fuel cell nu produc, practic, nicio emisie.
Hidrogenul este produs intr-un electrolizor, trecand un curent electric prin apa, care separa apa in hidrogen si oxigen. Hidrogenul este apoi captat, comprimat si transportat intr-o statie de alimentare Shell… unde orice conducator auto are nevoie doar de cateva minute pentru a-si umple rezervorul.
Masinile fuel cell pe hidrogen ofera performanta, acceleratia si autonomia automobilelor conventionale, imbinate cu experienta condusului silentios pe care o confera vehiculele alimentate cu baterii.
Tehnologia fuel cell genereaza energie pentru motor, folosind hidrogenul din rezervor si oxigenul din aerul exterior.
Shell a efectuat, inca din anii 90, cercetari in sfera potentialului hidrogenului si se bazeaza pe expertiza sa tehnica si pe sprijinul producatorilor auto si al partenerilor guvernamentali. Succesul se bazeaza pe faptul ca toata lumea isi joaca rolul in mod corect.
Shell are deja, in acest moment, statii de incarcare cu hidrogen in California, Marea Britanie si Germania, unde lucreaza cu alti cinci parteneri pentru a crea o retea nationala de realimentare, care sa ofere conducatorilor auto o experienta curata si confortabila de condus.
Foto: freepik