Pentru o lume stabila din punct de vedere ecologic, este necesar sa construim constientizare in randul tuturor factorilor implicati.

Astazi, planeta noastra trece printr-o criza monumentala si fara precedent in ceea ce priveste schimbarile climatice, iar companiile nu mai pot ignora rolul pe care l-au jucat in aceasta criza.
Din acest motiv, afacerile trebuie sa fie constiente de impactul lor – atat pozitiv cat si negativ – asupra mediului si societatii. Un punct de plecare eficient pentru orice companie ar fi sa elaboreze programe de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) atent analizate, care sa demonstreze atat angajamentul lor fata de gestionarea eficienta a riscurilor cat si fata de rezilienta pe termen lung.

Pentru a obtine o lume mai stabila si mai echitabila din punct de vedere ecologic, este necesar sa se construiasca un nivel ridicat de constientizare in randul tuturor partilor relevante – investitorii, oamenii de afaceri, angajatii si consumatorii deopotriva.
Nu este deloc exagerat sa spunem ca inundatiile recente si evenimentele climatice extreme care au avut loc peste tot in lume i-au facut pe oameni sa realizeze cat de grave si de globale pot fi efectele actiunilor lor.

Pornind de la constientizarea acestor aspecte, ar trebui puse in aplicare initiative si reglementari, iar atat sectorul public cat si cel privat, alaturi de persoanele fizice, ar trebui sa se implice in solutionarea acestei probleme pentru a asigura un viitor sustenabil pentru urmatoarea generatie.
Primul pas catre a avea o afacere sustenabila este identificarea problemelor care trebuie solutionate. Poate fi ceva simplu si direct, precum reducerea si reciclarea deseurilor, la fel cum poate fi si ceva mai tehnic si mai complicat, precum compensarea emisiilor de carbon.
Niciun pas nu este prea mic si fiecare masura in parte are un impact semnificativ asupra mediului. O multime de astfel de obiective au fost introduse in cadrul Obiectivelor de Dezvoltare Sustenabila ale Natiunilor Unite, un model pentru multe societati, economii si afaceri care vor sa isi reformeze si sa isi imbunatateasca impactul asupra mediului si societatii per ansamblu.

Responsabilitatea fata de mediu si societate contribuie si la longevitatea unei afaceri si a angajatilor sai. Generatia mai tanara de angajati si consumatori, care reprezinta cea mai mare parte a personalului si a pietei de consumatori, sunt orientati catre produse si companii eco-friendly.
Sustenabilitatea in operatiunile unei companii duce la un personal puternic si dedicat. Angajatii – mai ales cei tineri, care vor fi liderii de maine – cauta in mod activ si sustin organizatii care prioritizeaza strategii sustenabile, pentru ca acestea coincid cu sistemul lor de convingeri.
Un alt aspect care trebuie clarificat atunci cand se incearca promovarea sustenabilitatii in randul afacerilor este acela ca nu e nevoie intotdeauna de finantare sau de investitii uriase pentru a construi o masa responsabila de angajati sau o afacere sustenabila.
Se poate obtine acest rezultat prin cresterea gradului de constientizare cu privire la initiativele sustenabile, sustinerea schimbarilor comportamentele pozitive si adoptarea de practici responsabile in activitatile de business.

Implementarea unor initiative precum reducerea utilizarii hartiei, reutilizarea produselor pentru a crea mai putine deseuri, reducerea utilizarii electricitatii, nu necesita bani, dar ajuta companiile sa reduca din costuri si din raul facut mediului, fiind si in beneficiul companiilor pe termen lung.
Afacerile trebuie sa isi reconsidere alegerile ce tin de achizitii, produsele si serviciile, modul in care isi alimenteaza si gestioneaza cladirile, etc.
Respectand reglementarile si indrumarile internationale care protejeaza mediul si societatea, afacerile isi vor minimiza efectele negative asupra mediului inconjurator si vor putea crea sisteme eficiente care genereaza profituri financiare mai sanatoase si au o logica de business mai buna, per ansamblu.

Sursa: https://tribune.com.pk/story/2389502/sustainability-is-the-only-way-forward

Foto: freepik