Ab InBev, Coca-Cola, Unilever si Colgate Palmolive subliniaza nevoia de a elimina decalajul existent intre productia sustenabila si consumul sustenabil.
Istoria recenta a aratat ca unele dintre cele mai inovatoare si de succes idei au venit din partea start-up-urilor. O multime de start-up-uri din India ofera solutii diverse pentru problemele de sustenabilitate critice si rigide din sfera ecologica. Ele transforma plasticul in bunuri de consum biodegradabile, ofera apa low-cost, sigura si potabila si contribuie la reducerea risipei alimentare.
CEO-ul si co-fondatorul KisaHub din India, Giles Barker s-a angajat sa reduca deseurile alimentare in lantul de aprovizionare.
CEO-ul si co-fondatorul Freightfox, Nitish Rai, se foloseste de tehnologie si de date pentru a permite operatiuni logistice eficiente, avantajoase ca si costuri si pregatite pentru viitor.
Shifrah Jacobs, director pentru impact la Plastic for Change, lucreaza la reducerea poluarii cu plastic.
Nuha Siddiqui, CEO si fondator al Erthos, lucreaza la revolutionarea ambalajelor din plastic si trecerea la ambalaje curate si pe baza de plante.
Fiecare dintre acesti inovatori este sustinut de programul incubator 100+ Accelerator, care investeste in companii din Seed pana in Series B.
Programul 100+ Accelerator ofera sase luni de programare si training la distanta pentru a accelera colaborarea si dezvoltarea companiilor cohorta si o alianta/pilot cu companii partenere. Entitatile in care s-a investit beneficiaza de suport din partea unui campion al echipei globale, acces la retele de mentorat si pana la 100.000 de dolari pentru executia unui proiect pilot, potrivit 100+ Accelerator.
Instituit de Anheuser-Busch InBev (AB InBev), programul 100+ Accelerator este sustinut de Coca-Cola, Unilever si Colgate-Palmolive. 100+ Accelerator are si un parteneriat cu Environmental Defense Fund (EDF), un grup de sustinere a mediului, pentru a spori gradul de constientizare cu privire la activitatea sa.
Zone de interventie
In cadrul unui webinar recent, intitulat „Accelerarea inovatiei climatice pentru a crea companii de bunuri de larg consum reziliente” au fost impartasite perspective interesante cu privire la initiativele de sustenabilitate ale startup-urilor care se concentreaza pe regiunea Asia-Pacific, precum Erthos, KisanHub, FreightFox si Plastic for Change.
Aswin Kak, director pentru Achizitii si Sustenabilitate, pentru India si Asia de Sud, la AB InBev a subliniat ca agricultura, apa si actiunile climatice sunt domenii cheie de interes. „In agricultura, atenuarea riscurilor si externalitatile sunt domenii majore de interventie care vor fi benefice si pentru atingerea obiectivului de reducere a emisiilor”.
Kak a oferit exemplul tehnologiei bateriilor, care genereaza direct economii de energie electrica si reducerea emisiilor. In acelasi timp, aceasta ajuta consumatorul oferindu-i optiuni de cumparare responsabila.
Shashank Singh, manager de sustenabilitate APAC, pentru regiunea Asia-Pacific, la Colgate-Palmolive, a remarcat ca ambalajele solubile si biodegradabile si executia responsabila la fata locului sunt zonele lor prioritare. Potrivit acestuia, compania intentioneaza ca pana in 2025 sa faca tuburile de pasta de dinti Colgate reciclabile.
Ashok Athawase, director de TI&SC – Sustenabilitate la Coca-Cola a identificat apa drept principala preocupare de sustenabilitate. El a subliniat conceptul de reducere, reutilizare si reciclare – cei 3 R – si initiativele comunitare de promovare a dezvoltarii incluzive.
Aripi pentru inovatori
Hisham Mundol, consilier sef pentru India la EDF a explicat rolul programului 100+ Accelerator pentru Outlook Business. El a spus ca obiectivul este acela de a oferi aripi fiecarui startup, contribuind la modelarea unor idei inovatoare in materie de clima, cu sprijinul expertilor in domeniu si cu finantari adecvate, exploatand o platforma unica pentru a reduce decalajul, responsabilizand si creand atmosfera potrivita pentru companiile de bunuri de consum reziliente la schimbarile climatice.
In scenariul indian, Mundol a spus ca obstacolele cel mai dificil de depasit sunt „lantul valoric al agriculturii, reciclarea plasticului, energia si logistica”. Identificand inovatiile in logistica lantului de aprovizionare si tehnologia climatica drept esentiale pentru oportunitatile de afaceri din India, el a spus ca „in India, costul logisticii reprezinta 14% (din PIB) si o reducere de 1% inseamna venituri crescute si emisii reduse”.
Mundol a adaugat ca mai exista si alte aspecte sensibile de care trebuie sa se tina seama in accelerarea dezvoltarii economiei indiene: tranzitia catre o economie circulara, agricultura inteligenta din perspectiva climatica, securitatea apei, biodiversitatea, actiunile climatice, precum si dezvoltarea incluziva sunt cateva dintre acestea.
Acum ca exista un start puternic, acesta ar trebui sa deschida drumul catre viitor.
Foto: freepik