Nu trece o zi fără să citim o știre despre automobilele cu sisteme de conducere autonomă dezvoltate de greii din Silicon Valley și în special de Google. Totuși, conform publicației online Automotive News, când vine vorba despre sistemele disponibile deja pe automobilele de serie, Mercedes se află în avangardă, unii specialiști afirmând că producătorul din Stuttgart are un avans de peste 2 ani în segmentul acestor tehnologii.
Când a lansat pachetul său de conducere asistată Intelligent Drive în toamna lui 2013, Mercedes-Benz a ridicat ștacheta pentru întreaga industrie. Mai mult, specialiștii afirmă că sistemele instalate pe nava amiral S-Class sunt cu o generație înaintea oricărui alt produs disponibil pe piață, nivelul de integrare și sofisticație ale acestora neavând concurență reală pe piață. Practic Mercedes este singurul producător care oferă sisteme de siguranță și asistență la conducere integrate într-un program complex care utilizează numeroși senzori alături de 36 de tehnologii dintre care 11 sunt noi pe piață. Un director al producătorului german a afirmat că sistemul este un proiect dezvoltat pe parcursul a 15 ani și a fost conceput să fie implementat ca o soluție integrată.
Intelligent Drive include sisteme de evitare a coliziunilor, de semnalizare și recunoaștere a pietonilor și animalelor din trafic, de păstrare a benzii de rulare, stabilizare a vehiculului în caz de vânt lateral, control al distanței sau viziune nocturnă cu infraroșii. Ca un element de noutate, sistemul traffic jam assist (asistență pentru ambuteiaj) ajută șoferul în condiții de trafic aglomerat. Astfel, automobilul poate efectua corecții de direcție, poate frâna și accelera la viteze mai mici de 55 km/h. Concurența din clasa premium face în prezent mari eforturi pentru a lansa un sistem echivalent cât mai curând. Aceste tehnologii avangardiste își fac treaba cu ajutorul a 12 senzori cu ultrasunete și 6 senzori radar ce lucrează în paralel cu 8 camere de luat vederi care monitorizează orice pe o rază de 360 de grade în jurul mașinii. Pentru a oferi un confort extraordinar, noul S-Class dispune de o suspensie activă (Magic Body Control) care permite reglaje ale suspensiei înainte ca mașina să treacă peste imperfecțiunile depistate pe drum de camerele autovehiculului. Datele provenite de la camere și multitudinea de senzori sunt colectate într-o unitate centrală care emite apoi comenzi către sistemele Intelligent Drive în mai puțin de o secundă.
Pachetul Intelligent Drive este disponibil pe S-Class la un preț de 2800 de dolari, un preț deloc prohibitiv pentru clientela vizată de modelul german. Acest pachet este deja disponibil și pe limuzina de clasă mare E-Class, urmând să fie adaptată și pentru modelul 2015 al limuzinei compacte C-Class. Pentru S-Class, rata de adopție a noului sistem este surprinzător de bună (peste 50% dintre clienți aleg si acest sistem ca dotare opțională) semn că șoferii nu s-au speriat de posibilitatea ca mașina lor să ia o parte din deciziile din trafic pentru ei. Specialișii susțin că modelele Mercedes sunt încărcate de tehnologii ultra-avansate care ar putea stârni o oarecare reticență a șoferilor (obișnuiți să dețină controlul total al mașinii lor). Totuși, dacă acestea sunt prezentate în mod corect ca sisteme destinate îmbunătățirii dramatice a gradului de siguranță la volan, este sigur faptul că vor deveni un atu care va face diferența între producătorul din Stuttgart și concurenții săi.
Foto: freepik