O privire rapida de verificare a motocicletei inainte de a pleca in cursa este un obicei zilnic excelent de adoptat. Iata care sunt zonele principale pe care sa va concentrati verificarile de siguranta de baza:

Nivelul uleiului

Daca motorul dumneavoastra este in stare buna, va consuma foarte putin ulei intre schimburi. Totusi, este important sa va asigurati ca nivelul uleiului nu scade sub marcajul de minim. Iata cum sa va verificati uleiul:

  1. Sustineti motocicleta in pozitie verticala la nivelul solului pentru a permite stabilizarea nivelului de ulei.
  2. Daca motocicleta dumneavoastra are geam de inspectie, verificati daca nivelul uleiului este intre marcajele de maxim si de minim.
  3. Daca motocicleta dumneavoastra e dotata cu joja, observati pana unde ajunge uleiul in raport cu marcajele de maxim si de minim.
  4. Daca nivelul este prea scazut, indepartati capacul de umplere din partea superioara a carterului si completati cantitatea necesara cu tipul de ulei specificat. Folositi intotdeauna ulei de motor pentru motociclete – nu ulei creat pentru motoarele de autoturisme.

Directie si suspensii

Cand intoarceti ghidonul dintr-o parte intr-alta, coloana functioneaza fara rezistenta?
Suspensiile pe fata si pe spate functioneaza corect cand va urcati pe motocicleta?

Nivel lichid de racire

Nivelul lichidului de racire trebuie sa ramana constant. Daca scade, inseamna ca sistemul are scurgeri. Iata cum sa verificati:

  1. Identificati rezervorul lichidului de racire si verificati daca nivelul acestuia este intre cele doua marcaje de pe rezervor.
  2. Daca este necesar, completati cu un amestec de 50/50 apa distilata si antigel.

Pneuri

Intotdeauna verificati presiunea cu pneurile reci – niciodata dupa o cursa – deoarece presiunea creste la cald.

Efectuati un control vizual rapid al pneurilor pentru orice deteriorare si uzura a benzii de rulare. Folositi apoi un manometru pentru masurarea presiunii din fiecare pneu si comparati masuratorile cu presiunea specificata (de obicei pe o eticheta lipita pe aparatoarea de lant sau aripa din spate). Folositi o pompa pentru a creste presiunea, daca este necesar.

Faruri si claxon

Verificati daca functioneaza toate farurile, semnalizarile de frana si viraj. Verificati daca functioneaza claxonul – chiar veti avea nevoie de el in momente critice.

Frane

Verificati franele fiecare in parte. Trebuie sa se aplice ferm si total fara cursa completa a levierului (fata) sau pedalei (spate). De asemenea trebuie sa elibereze complet rotile cand se da drumul la pedala sau levier si sa permita intoarcerea lor (rotilor) fara rezistenta.

Verificati nivelul lichidului de la franele hidraulice prin verificarea vizuala a nivelului in comparatie cu liniile de pe rezervorul cilindrului principal. Daca nivelul este sub linia inferioara, completati cu lichid.
Folositi tipul de lichid marcat pe capacul rezervorului (de obicei DOT 4) si completati pana la linia de nivel din interiorul rezervorului.

Lant de transmisie

Majoritatea motocicletelor au lant de transmisie la roata din spate. Lantul trebuie sa fie bine lubrifiat si sa nu aiba prea mult joc. Daca lantul este uscat, folositi un spray lubrifiant pentru lanturi. Daca arata prea larg, procedati la intinderea lui pentru ajustarea tensiunii.

Sfaturi zilnice preluate de pe website-ul Auto Trader.

Sus