Motoarele in 4 timpi sunt utilizate pe majoritatea automobilelor si camioanelor, precum si pe majoritatea motocicletelor.

La motorul in 4 timpi pistonul executa patru curse simple in cadrul a doua rotatii ale arborelui cotit.

Cum functioneaza?

Cele patru faze ale ciclului sunt admisia, compresia, arderea si evacuarea. Fiecare faza corespunde uneia dintre cursele simple ale pistonului, ceea ce inseamna ca un ciclu motor se finalizeaza pe durata a doua rotatii ale arborelui cotit.

Un ciclu motor functioneaza astfel:

Admisia
Pistonul se deplaseaza in jos dinspre punctul mort superior al cilindrului spre cel inferior, fortand admisia unui amestec de aer si carburant in cilindru. Apoi supapele de admisie se inchid.

Compresia
With intake and exhaust valves closed, the piston moves back up to the top of the cylinder. This compresses the air/fuel mixture in the combustion chamber of the cylinder head. Cu supapele de admisie si de evacuare inchise, pistonul se deplaseaza din nou in sus spre punctul mort superior al cilindrului. Astfel are loc comprimarea amestecului de aer/carburant in camera de ardere la capul cilindrului.

Arderea
Bujia produce o scanteie care aprinde combustibilul comprimat. In timp ce carburantul arde, se destinde si forteaza pistonul sa se deplaseze din nou in jos.

Evacuarea
In punctul mort inferior al cursei active se deschide supapa de evacuare. Cursa spre punctul mort superior impinge apoi combustibilul de emisie prin supapa la exteriorul cilindrului si apoi se reia ciclul.

Ingrijirea unui motor in 4 timpi

Pentru a va mentine motorul in stare buna de functionare, este important sa folositi un ulei de calitate pentru motoarele in 4 timpi. Uleiul potrivit nu doar va ajuta la curatarea motorului si minimalizarea frecarii si temperaturii – dar va va da un consum mai bun de carburant. Aflati cum uleiul Shell Advance va poate ajuta sa va mentineti motorul in stare perfecta.
Continut preluat de pe Wikipedia si animatedengines.com