CEO-ul Daimler, Dieter Zetsche a declarat într-un interviu acordat periodicului Deutsche Unternehmerboerse, că nu exclude mai multe tipuri de cooperare cu Google și Apple deoarece producătorii de automobile au realizat că noua generație de mașini nu poate fi dezvoltată fără aportul semnificativ al experților din domeniile software și telecom.
Progresul și notorietatea mașinilor autonome și conectate la internet a transformat componenta software într-un element cheie pentru automobilele viitorului deschizând larg ușa industriei auto pentru puternicele companii IT din California. Zetsche a adăugat: “Google și Apple intenționează să furnizeze software pentru mașini și să construiască un întreg ecosistem în jurul acestuia la bordul automobilului. Această oportunitate poate deveni interesantă pentru ambele părți”. Comentariile sale rezonează cu cele făcute de rivalii de la Volkwagen Group al cărui CEO, Martin Winterkorn a încurajat la rândul său cooperarea producătorilor tradiționali de automobile cu firme din domeniul tehnologic pentru a face mașinile mai sigure și mai inteligente.
O opțiune pentru concretizarea unei asemenei cooperării ar putea fi un joint venture dintre Daimler și o companie americană de IT. Utilizând expertiza din domeniul digital a unui jucător precum Apple sau Google ar reprezenta un atu imens pentru mărcile din portofoliul Daimler în condițiile în care clienții sunt tot mai atrași de gadgeturi și de conectivitatea îmbunătățită a automobilelor. Zetsche a precizat totuși că, în acest moment, o asemenea cooperare este una pur teoretică. O cooperare incipientă între Daimler și Apple există totuși datorită interfeței multimedia CarPlay care va fi preluată de marca Mercedes-Benz, dar și de alți producători precum Volvo sau Honda.
CEO-ul Daimler a ținut să precizeze că Daimler nu se va mulțumi să fie retrogradată la nivelul unui simplu furnizor de automobile pentru giganții din Silicon Valley: “Nu dorim să devenim subcontractori care nu au un contact direct cu clientul și doar furnizează platforma tehnică pentru terți”. Conform Automotive News Europe, Zetsche dorește să definească foarte clar condițiile unei colaborări cu Apple sau Google astfel încât aceasta să funcționeze ca un parteneriat între doi colaboratori care se află pe poziții de egalitate și nu ca un monopol unde companiile IT dictează ritmul pentru că dețin atuul componentei software.
Foto: freepik