Săptămâna trecută, Salonul Auto de la Los Angeles ediția 2013 și-a închis porțile, și a venit vremea ca ziariștii din presa auto și iubitorii de automobile să dea verdictul final asupra modelelor prezentate în cadrul acestui eveniment.
Înainte de toate, trebuie menționat faptul că așteptările față de acest eveniment au fost uriașe, nu puțini fiind cei care sperau ca acest salon auto să ajungă cât mai rapid la anvergura mai celebrului Salonul Auto de la Detroit. Flamboiantul și luxosul Los Angeles are toate atuurile de partea sa: infrastructură, lux epatant, celebrități, vreme superbă (mai ales în comparație cu vremea rece și ploioasă dintr-un Detroit care până de curând simboliza starea decrepită a industriei de automobile din SUA). Totuși, evenimentul din L.A. a părut că nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor, fiind un amestec californian de lumini și umbre. Pentru a reflecta exact esența acestui eveniment, ar fi interesant de enumerat atât modelele care s-au bucurat de succes dar și cele care au dezamăgit.
La capitolul concepte, vedeta a fost de departe extravagantul Mercedes Benz AMG Vision Gran Turismo, care pare a fi răspunsul germanilor la toate rugile și acatistele date de iubitorii de GT-uri de-a lungul timpului.
Departe de conceptul de eleganță discretă care a domină modelele cu stea pe capotă, AMG Vision Gran Turismo pare a fi transpunerea bucuriei de a conduce în forma lipisită de limite, sens și simț practic a unui GT sublim. AMG Vision Gran Turismo este primul automobil dintr-o serie creată pentru proiectul Vision Gran Turismo al lui Kazunori Yamauchi, producatorul seriei de jocuri electronice Gran Turismo. Conceptul Mercedes pare a fi aterizat la Salonul Auto din L.A. direct din celebrul joc și, din pacate se pare că acesta va putea fi pilotat doar pe PlayStation. Păcat…
La capitolul eșecuri, câștigători par a fi japonezii de la Mitsubishi, producător care pare să se zbată în zadar în ultimii ani pentru a-și reclădi o imagine puternică de marcă. Cu Mirage, un model de clasă mică fără pic de personalitate pieței din SUA și crossoverul Outlander restilizat, Mitsubishi pare să fi calători înapoi în timp la modelul Colt din anii 1990, întruchiparea tristeții pe patru roți.
Alte “distincţii”:
Cel mai slab concept: Subaru Legacy
Cel mai bun automobil de producţie: 2015 Jaguar F-type Coupe
Cel mai slab automobil de productie: 2015 Kia K900
Cea mai buna evoluţie a unui brand: Mini
Cea mai slabă evoluţie a unui brand: Mitsubishi
Foto: freepik