Dupa șicanele din sezonul trecut, presărate cu o serie de comentarii spumoase în comunicațiile radio cu echipa sau pe Twitter, piloții Lewis Hamilton și Nico Rosberg, păreau să se fi împăcat. Asta, mai ales după ce germanul s-a recunoscut învins sezonul trecut și a declarat că Hamilton a merită cu prisosință titlul de campion mondial în 2014.
Nici nu a început bine sezonul 2015, ca în paddock-ul Mercedes au sărit din nou scântei după Marele Premiu al Chinei. Hamilton a câștigat în China într-o cursă fără suspans, dar Rosberg (sosit pe locul doi) i-a reproșat coechipierului său că a încetinit ritmul tocmai pentru a-i permite lui Sebastian Vettel (Ferrari), aflat pe locul trei, să-l ajungă din urmă. În cele din urmă, Vettel nu l-a putut depăși pe Rosberg însă declarația lui Rosberg a readus o doză puternică de tensiune între piloții echipei campioane. Germanul susține că Hamilton că a fost egoist și nu pus interesul echipei mai presus de orgoliul său: “Mă supără faptul că pentru mine cursa era deja compromisă și discutasem despre scenariul asta înainte de start. Vettel a fost tot timpul foarte aproape de mine mai ales după ieșirea de la boxe. Pentru mine, s-a creat un risc deloc necesar deoarece noi (n.red. piloții Mercedes) aveam un ritm de cursă mai bun decât el (n.red. Sebastian Vettel).” Practic, Nico afirmă că Hamilton a redus ritmul pentru a-l încetini pe el și a-i permite lui Vettel să-l ajungă și să pună presiune pe el. Astfel, Hamilton s-ar fi putut distanța de Rosberg în clasamentul general al piloților unde cei doi sunt separați de doar 17 puncte.
Hamilton a negat acuzațiile și a postat un mesaj pacifist pe Twitter în care își amintește de perioada copilăriei când el și Rosberg erau prieteni foarte buni, deși concurau unul împotriva celuilalt în cursele de karting. Britanicul a declarat că a existat o situație tensionată după cursă, dar că el și Rosberg au purtat o discuție constructivă pentru a detensiona atmosfera. Managerul Mercedes F1, Totto Wolf, a precizat că piloții și-au vărsat năduful în ședința de briefing de după cursă și, datorită criticilor constructive, cei doi sunt pregătiți să se concentreze pe cursa din Bahrain.
Nikki Lauda, președinte non-executiv al Mercedes AMG F1, atrage însă atenția asupra faptului că un conflict mocnit între piloții Mercedes trebuie gestionat cu multă atenție pentru a evita incidentul din timpul Marelui Premiu al Belgiei din 2014 când Rosberg a lovit monpostul lui Hamilton și l-a scos pe acesta din cursă. Situația este cu atât mai delicată în contextul în care în acest sezon, Ferrari le suflă în ceafă celor de la Mercedes iar Sebastian Vettel este excelent poziționat pentru a profita la maximum de pe urma oricărei ezitări sau gafe a piloților Mercedes.
Foto: freepik