Dupa un an de provocari fara precedent, o cercetare a companiei iStock a aratat ca americanii se asteapta tot mai mult ca afacerile sa comunice cu un plus de empatie, o tendinta care sa se remarce atat la nivel de limbaj de brand cat si la nivel vizual.
Ziua Pamantului, sarbatorita in toata lumea pe 22 aprilie, a reprezentat o oportunitate pentru ca brandurile sa puna in practica empatia, alegand in mod intentionat imagini vizuale care sa reflecte sustenabilitatea si ingrijorarile consumatorului de astazi vis-a-vis de mediu.
Mai simplu spus, sustenabilitatea este o forta majora in procesul decizional, 7 din 10 americani asteptandu-se ca afacerile sa fie sensibile la mediu in cadrul comunicarii lor vizuale, un fapt evidentiat de cercetarea Visual GPS a uneia dintre cele mai mari agentii media si provideri de imagini foto din lume, iStock.
“Cercetarea noastra arata ca intram intr-o noua era interesanta pentru sustenabilitate, una in care ne concentram pe modurile in care putem solutiona mai bine schimbarea climatica si, de asemenea, in care putem crea un viitor mai sustenabil” a spus Rebecca Rom-Frank, cercetator de creatie la iStock.
La iStock cautarile globale pentru “panouri solare pe acoperis” si “finantare sustenabila” au crescut in mod semnificativ in 2020, alaturi de cele pentru cuvinte precum “empatie” si “gratitudine”. “Cliseele vizuale familiare folosite in mod tipic pentru a reda problemele de mediu – ursul polar singuratic, sau mainile care tin un lastar de copac – sunt prea abstracte pentru a iesi in evidenta in peisajul vizual aglomerat de astazi” a spus Rom-Frank.
Pentru a sprijini afacerile de toate nivelurile, iStock a creat cateva recomandari, subliniind cele mai bune practici legate de alegerea fotografiilor, video-urilor si ilustratiilor pe teme de sustenabilitate – fie ca o afacere vrea sa transmita publicului pasii pe care ii face catre stabilirea si atingerea de obiective sustenabile, fie ca incearca sa se conecteze mai eficient cu clientii, aratand modul in care oamenii fac alegeri sustenabile in vietile lor.
Iata trei concluzii de retinut din recomandarile iStock.
1. Spune povestea umana
Indeparteaza-te de metaforele vizuale abstracte si de clisee. Fa pasi intentionati catre a crea momente personale si autentice de sustenabilitate, redand conexiunea umana si facand emotia sa rezoneze mai puternic cu consumatorii globali.
Desi companiile abordeaza adesea sustenabilitatea si Diversitatea & Incluziunea (D&I) ca doua aspecte separate, acestea ar trebui sa fie interconectate ori de cate ori este posibil.
Schimbarea climatica afecteaza pe toata lumea, iar cercetarea Visual GPS a iStock arata ca 82% dintre americani se considera a fi prietenosi cu mediul, ceea ce inseamna ca oamenilor de toate rasele, varstele si genurile le pasa de problemele legate de sustenabilitate.
Tocmai de aceea este imperativ sa incluzi in comunicarea vizuala a companiei grupuri care probabil au fost sub-reprezentate anterior, din toate sferele de identitate, inclusiv sex, rasa, etnie, varsta, skill-uri, identitate de gen, orientare sexuala si cultura.
2. Spune povesti vizuale reale despre demersurile de protejare a mediului pe care le fac comunitatile, oamenii si companiile
Companiile isi asuma angajamente mai ambitioase, 75% dintre companiile Fortune Gobal planificand sa functioneze neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon pana in 2030.
De asemenea, potrivit cercetarii Visual GPS a celor de la iStock, clientii au diverse initiative de sprijinire a mediului, in functie de stilurile lor de viata – de la reciclare si transformarea locuintelor, astfel incat sa fie mai eficiente energetic, pana la adoptarea unei diete vegane.
In plus, consumatorii actuali sunt mai constienti de existenta fenomenului de “greenwashing”, o practica prin care companiile prezinta publicului o imagine de responsabilitate fata de mediu, prin clisee vizuale generice, chiar daca respectiva companie nu intreprinde in mod real nicio actiune pentru reducerea amprentei de carbon. Pentru a construi incredere, alege elemente vizuale care sa reflecte pasii pe care brandul tau ii face pentru a proteja mediul.
Umanizeaza tehnologia sustenabila si inovatia
In ultimii cativa ani, elementele vizuale care prezinta alegeri zero deseuri – precum pungile, paharele si paiele reutilizabile – au devenit un mod popular si convenabil de a reda vizual sustenabilitatea.
Cu toate acestea, cand iStock a testat imaginile ca parte a cercetarii sale Visual GPS, a constat ca la nivel global consumatorii au raspuns de trei ori mai puternic la elementele vizuale care prezentau energia regenerabila.
Demonstreaza ca brandul tau asculta, aratand modul in care aceste tehnologii sustenabile se incadreaza in viata de zi cu zi a oamenilor.
Foto: freepik