Desi in multe parti ale lumii, recuperarea post-COVID este o realitate, pandemia continua sa aiba un impact serios asupra sanatatii si traiului in zone precum India si America Latina.
Inca de la izbucnirea pandemiei, la inceputul anului 2020, Shell a incercat din rasputeri sa sprijine lupta globala impotriva virusului si sa sustina eforturile de recuperare.

Unul dintre cele mai importante roluri ale companiei a fost acela de a mentine fluxurile de energie. Dincolo de aceasta, Shell estimeaza ca in perioada pandemiei contributia sa totala – inclusiv donatii de fonduri, combustibili, echipamente pentru alimente si servicii – se ridica pana in acest moment la suma de 46 de milioane de dolari, in mare parte sub forma de initiative voluntare (aproximativ 5 milioane de dolari din aceasta suma fiind parte a obligatiilor sale contractuale).
Prioritatea Shell ramane aceea de a-si sustine angajatii, clientii si comunitatile in care activeaza.

Contributia Shell in cifre

46 milioane de doari – valoarea aproximativa a contributiilor Shell pana in acest moment.
30 de tari – in care angajatii din domeniile esentiale au primit mancare si bauturi gratuit.
2.5 milioane – litri de alcool izopropilic, folosit pentru dezinfectanti donati in Olanda.
3 milioane – donatii catre fondul de rezilienta Mercy Corps.
2 spitale de campanie – construite in Brazilia in parteneriat cu Rede D’Or.
200.000 de kituri sanitare – trimise angajatilor din domeniul sanitar din Indonezia.

Echipa Shell

Compania a facut multi pasi pentru protejarea sanatatii staff-ului sau, inclusiv cererea sau incurajarea staff-ului care lucreaza la birouri sa lucreze de acasa, in functie de recomandarile autoritatilor locale.

Pentru angajatii care lucreaza pe platforme offshore sau in punctele onshore, Shell continua sa aplice masuri de distantare sociala si sa deruleze screeninguri de sanatate si are proceduri care permit evacuarea sigura a oricarui caz suspect de COVID-19.
In mod similar, in reteaua sa globala de statii de retail, Shell aplica masurile de distantare sociala, si deruleaza actiuni mai serioase de curatenie. Compania a pus, de asemenea, in aplicare si alte masuri de protectie precum ecranele pentru casieri.
De asemenea, sunt disponibile servicii de consiliere confidentiala, menite sa ii ajute pe angajatii care resimt impactul psihologic al pandemiei, iar Shell continua sa ofere resurse online suplimentare care sa ii ajute pe oameni sa isi gestioneze starea de sanatate fizica si mentala.

In India, o tara care continua sa se confrunte cu un nou val devastator al pandemiei COVID-19, Shell a introdus o pauza obligatorie de trei zile de la serviciu in luna mai, pentru toti angajatii, pentru sanatatea lor si pentru a fi alaturi de familii.
Compania si-a amplificat serviciile de ingrijire si testare la distanta, ca si acoperirea spitalizarii, pentru toti angajatii si rudele apropiate. A asigurat, de asemenea, servicii de ambulanta atunci cand oamenii au avut nevoie de ele, a implementat un program de asigurare voluntara pentru spitalizare pentru parintii si socrii tutoror angajatilor Shell si a acoperit, de asemenea, costul vaccinarii pentru toti angajatii si familiile lor.

Clientii Shell

Shell are planuri de continuitate in business pentru fiecare dintre punctele sale de operare, pentru sustinerea operatiunilor si lanturilor de distributie, astfel incat sa poata continua sa furnizeze produse energetice vitale tarilor si comunitatilor, companiilor si persoanelor fizice.
In toata lumea, statiile sale contribuie la mentinerea pe strazi a vehiculelor serviciilor cruciale, precum ambulante, vehicule de urgenta si livrari.
Shell face multe demersuri pentru a-si mentine clientii in siguranta in punctele de retail. Printre acestea se numara derularea de operatiuni imbunatatite de curatenie si masuri de distantare sociala.

In India, compania a introdus in punctele Shell produs de baza zilnice precum paine, lapte si faina si elemente esentiale pentru siguranta asa cum sunt mastile si dezinfectantii, pentru a-si ajuta clientii sa limiteze pe cat posibil iesirile in afara casei.
Shell a incheiat, de asemenea, parteneriate cu aplicatii de delivery precum Dunzo, Zomato si Amazon Food, pentru produse de retail, altele decat combustibili, pentru a asigura accesul clientilor sai la produse esentiale, fara sa fie nevoie sa isi paraseasca locuintele.
Shell lucreaza cu clientii sai pentru a raspunde cererii de produse esentiale de dezinfectare pentru maini si suprafete. La fabricile sale de productie din Pernis – Olanda si Sarnia – Canada, de pilda, Shell continua sa produca alcool izopropilic (IPA) pentru a veni in intampinarea cererii tot mai mari. Acest ingredient chimic reprezinta aproximativ o jumatate din continutul solutiilor lichide de dezinfectare pentru maini.

Comunitatile

Shell sprijina comunitatile si eforturile de a stopa raspandirea virusului. Astfel, compania a contribuit cu o donatie de 10 milioane de dolari la COVAX, initiativa globala prin care se doreste marirea accesibilitatii vaccinurilor la un nivel mai larg.
Shell a contribuit, de asemenea, cu suma de 1.7 miliarde de dolari pentru sase companii ce furnizeaza electricitate in India, Kenya, Nigeria, Sierra Leone, Tanzania si Uganda, pentru a veni in ajutorul clientilor aflati in dificultate financiara din cauza pandemiei.
Prin retelele de clienti ale acestor companii, granturile Shell au ajuns pana acum la un numar de peste 800.000 de persoane.

Pe de alta parte, Shell a donat 3 milioane de dolari Fundatiei pentru Rezilienta in fata COVID-19, infiintata de Mercy Corps, o organizatie globala umanitara si de dezvoltare, ce activeaza in peste 40 de tari.
In India, a construit o centrala de generare a oxigenului transformand aerul ambiental in oxigen cu debit mare, destinat persoanelor care primesc tratament pentru COVID-19, intr-o unitate ce deserveste 105 sate si aproximativ 200.000 de persoane.
Shell a sprijinit, de asemenea, peste 126.000 de persoane cu peste 35.000 de kituri sanitare si 14.800 de mese.

Shell a ajutat oamenii care lucreaza in linia intai in lupta impotriva virusului si in alte moduri.
In mai bine de 15.000 din punctele sale de retail din peste 30 de tari, Shell a donat peste 2 milioane de portii de hrana si bauturi gratuite catre mai mult de 1.5 milioane de angajati din domeniul sanitar, precum asistente si medici, ca si pentru soferi de tir si angajati din sectorul delivery, vitali pentru mentinerea livrarilor, si a mers mai departe oferind combustibil gratuit pentru ambulantele din tari precum Brunei, Bulgaria, Mexic, Olanda, Oman, Polonia, Rusia si Turcia.
O donatie de 1.3 milioane de echipamente de protectie personala – precum masti de fata, ecrane faciale, manusi si ochelari – au mers catre spitale, angajati din linia intai si comunitati vulnerabile din tari precum Brazilia, Canada, Italia, Filipine si SUA.

Sursa: https://www.shell.com/covid19/covid-19-shells-global-response.html

Foto: freepik